Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود رضا سجادی سفیر پیشین ایران در روسیه گفت: مسکو می داند که بدون همکاری تهران در سوریه موفق نمی شود، برخی فضاسازی ها درباره اختلاف بین دو کشور ایران روسیه از سوی جریان های غربی است که از همدلی ایران و روسیه متضرر می شوند.

منافع و تهدیدات مشترک روسیه ایران

«سید محمود رضا سجادی» در گفت و گو با ایرنا درباره آینده همکاری های جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه افزود: چشم انداز همکاری های دو کشور را نه تنها در سوریه بلکه در تمام منطقه بسیار روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در منطقه با هیچ کشوری به اندازه روسیه، منافع و تهدیدات مشترک ندارد.
وی ادامه داد: روسیه و ایران منافع و تهدیدات مشترک در پاکستان و افغانستان بویژه در مبارزه با تروریسم، داعش و افراط گرایی در این دو کشور دارند. تهران و مسکو خواستار تقویت امنیت و اتحاد این کشورها هستند.

ایران و روسیه قربانی خطرات امنیتی

سفیر پیشین ایران در روسیه با تاکید بر این که ایران و روسیه قربانی خطرات امنیتی در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: دو کشور در آسیای میانه نگران گسترش افراط گرایی و مواد مخدر هستند که با سیاست آمریکایی ها در حال اجرا است.

حوزه دریای خزر

سجادی همچنین گفت: در حوزه خزر دقیقا هم ایران و هم روسیه منافع و تهدیدات مشترک دارند و مخالف حضور کشورهای بیگانه در این دریا هستند. در قفقاز، عراق و سوریه هم به همین ترتیب منافع و تهدیدات مشترک داریم و می توانیم همپیمان خوبی برای یکدیگر باشیم.

تاثیر روابط روسیه اسرائیل بر ایران

وی یادآور شد: ما این موضوع را در سوریه تمرین کردیم و بسیار موفق بودیم و پس از این نیز در ثبات و آینده بازسازی سوریه مشترکا نقش پررنگی خواهیم داشت.
سفیر پیشین ایران در مسکو درباره تاثیر روابط روسیه با رژیم صهیونیستی بر روابط دو جانبه این کشور با ایران خاطرنشان کرد: همه منافع دو کشور باهم منطبق نیست. 1.5 میلیون روسی در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند بنابراین اسرائیل برای روسیه مهم نیست، این جمعیت روسی هستند که در اولویت روسیه قرار دارند.
سجادی ادامه داد: فرمول هایی باید تعریف کنیم که منافع روسیه حفظ شود و در عین حال استراتژی های جمهوری اسلامی ایران که عدم پذیرش کشوری با عنوان اسرائیل در منطقه است به طور کامل رعایت شود. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داور قمی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه