Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@17:44:35 GMT

مومیایی هلندی در موزه ملی به نمایش در می‌آید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۲۷۴۱

مومیایی هلندی در موزه ملی به نمایش در می‌آید

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران شامگاه یکشنبه اول مهر ماه،  مجموعه آثار نمایشگاه “باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس” از کشور هلند همراه با کارشناسان موزه درنتس به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و سپس تحت حفاظت ویژه به موزه ملی ایران منتقل شد.
به گفته جبرئیل نوکنده، رییس کل موزه ملی ایران، نمایشگاه پس از پایان چیدمان آثار در روز سه شنبه ۱۰ مهرماه با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور گشوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آثار نمایشگاه شامل ۳۳۱ ظرف سفالین و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال قرون نوزده و بیست و آثار دیگر است که در سه بخش باستان‌شناسی، سفال و نقاشی‌های قرن نوزده و بیست هلند به نمایش درمی آید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل

حسن محمدی ادیب گفت: نمایشگاه یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی استان اردبیل همزمان با نخستین همایش بین‌المللی موزه‌ها در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی و تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل افزود: یادگارهای آیینی، بخشی از نشانه‌های تمدنی اقوام گمشده تاریخ است و کارکردی آیینی و مذهبی داشته و در ارتباط با ادراک انسان مورد استفاده مردم دوره‌های گذشته قرار گرفته‌ و بیشتر در یادمان‌های مذهبی به ویژه معابد و گورهای باستانی قرار داشته‌ است.

به گفته او، اشیایی چون ظروف مختلف در اشکال ریتون، پیکرک و مهره‌های گوناگون که جنبه مقدس داشته و در مکان‌های مذهبی و گورها کشف شده‌اند جزو این آثار است و بخشی از یافته‌های باستان‌شناسی دوره‌های پیش از تاریخ و بعد از آن را تشکیل می‌دهد و همزمان با نخستین همایش بین‌المللی موزه‌ها برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

اَردَبیل یا اَردِبیل به‌معنای «شهر مقدس» یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان اردبیل است و در شمال غربی ایران در منطقه آذربایجان قرار دارد و این شهر پیش و پس از اسلام، مرکز آذربایجان بوده‌است و در طول تاریخ، به نام‌های گوناگونی از جمله «دارالارشاد»، «دارالملک»، «دارالعرفان»، «دارالامان» ملقب بوده‌است و به‌ علت قرار داشتن در مسیر جادهٔ ابریشم، از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده‌ است.

شهرت و اهمیت اردبیل فقط نه به علت اینکه چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه بیشتر از آن لحاظ است که موسس سلسله صفویه یعنی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از این‌جا برخاسته و بعد از ترویج مذهب و حاکمیت تشیع در ایران، در اردبیل به خاک سپرده شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • اعزام ۹ تیم برتر در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به کشور هلند
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل