Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالغ بر ۳۰۰ دانش آموز روستای کوه حیدر واقع در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به دلیل عدم تجهیز مدرسه و نبود امکانات اولیه از قبیل آب و برق از تحصیل بازماندند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز،شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرق استان هرمزگان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است که محرومیت آن تأثیرات مستقیمی بر کیفیت تحصیلی داشته است؛ وجود بیش از ۱۸۰ روستای پراکنده و بدون کوچکترین زیر ساخت های مورد نیاز زندگی خدمات رسانی و ایجاد فضای مناسب تحصیلی را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع ماه مهر باری دیگر زنگ شروع سال تحصیلی در سرتا سر شهرستان بشاگرد نواخته شد از این رو در برخی از روستاها دانش آموزان در مدرسه های کپری ساخته شده از شاخ و برگ درختان در حال تحصیل اند و تمام پایه های تحصیلی مجبورند فقط در همین چند متر فضای غیر استاندارد در راه ساختن آینده خود گام بردارند.

سهم بسیاری از روستا های دیگر از فضاهای آموزشی کانکس های فلزی است که فقط نقش سرپوشی در مقابل آفتاب سوزان این منطقه است و دانش آموزان را در سرما و گرما مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

 

این شهرستان با وجود تلاش های مسئولان یکی از سردمداران مدارس تخریبی است که سال ها است در انتظار نوسازی و تجهیز هستند.

300 دانش آموز روستای کوه حیدر واقع در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد یکی از نمونه های قربانیان مدارس تخریبی هستند که به دلیل عدم تجهیز مدرسه هنوز سال تحصیلی خود را آغاز نکرده و والدین اجازه رفتن به مدرسه را به فرزندانشان نمی دهند.

بشاگرد مملو از استعداد های تحصیلی و نخبگانی است که به دلیل نبود عدالت آموزشی در حال از بین رفتن است و فرصتی برای نمایش توانایی های خود ندارند.

سقف های لرزان مداس تخریبی باعث شده تمرکز دانش آموزان و والدین آن ها از تحصیل دور شود و خانواده ها برای حفظ جان فرزندان خود از رفتن آن ها به کلاس های درس جلوگیری کنند.

این چنین مدارس در سطح شهرستان بشاگرد به وفور یافت می شود که در سال ها است در انتظار توجه مسئولان در صف نو سوزای قرار گرفته اند و باید منتظر شنیدن اخبار حادثه های دلخراش یا ترک تحصیل کودکان به دلیل ناعدالتی آموزشی باشیم.

موسی زارعی، شورای اسلامی روستای کوه حیدر در گفتگو با فرهنگ کده با اشاره به ضعیف بودن زیر ساخت های آموزشی در روستا، اظهار کرد: کوه حیدر با بیش از 1200 نفر جمعیت یکی از پر جمعیت ترین روستا های بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی روستای کوحیدر افزود: این روستا دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی و حدود 300 نفر دانش آموز دارد که هرکدام از آن ها از امکانات اولیه تحصیلی بی بهره اند.

زارعی در ادامه به نبود امکانات در مدارس این روستا اشاره کرد و گفت: مدارس ابتدایی و راهنمایی فاقد آب و برق بوده و کلاس ها از وسایل سرمایشی و گرمایشی بی بهره اند.

وی ادامه داد: نبود سرویس بهداشتی، آب شرب و کنتور برق از دیگر معضلات این مدارس بوده که باعث شده دانش آموزان این روستا رغبتی به شروع سال تحصیلی نداشته باشند.

این شورای روستای کوه حیدر اظهار کرد: با توجه به پیگیری های لازم قبل از بازگشایی مدارس و گرفتن قول های مساعد در در خصوص نوسازی و تجهیز، هیچ اقدامی در این جهت صورت نگرفته و مسئولان مربوطه حتی جواب تماس های تلفنی ما را هم نمی دهند.

وی با دعوت از مسئولان جهت مشاهده مشکلات مدارس روستای کوحیدر، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نه دانش آموزان رغبتی به ادامه تحصیل دارند ونه والدین آن ها اجازه رفتن به مدرسه را به فرزندان خود با وجود چنین مشکلاتی می دهند که انتظار می رود مسئولان هر چه سریعتر در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

انتظار می رود مسئولان مربوطه تلاش های خود را در زمینه ایجاد فضا های استاندارد آموزشی بیشتر کنند تا دانش آموزان بشاگردی با خیالی آسوده در مسیر ساختن آینده خود گام بردارند.

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد