Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@23:49:51 GMT

از نه به خودروی تک سرنشین تا توزیع کتاب در مترو

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۳۱۱۹

از نه به خودروی تک سرنشین تا توزیع کتاب در مترو

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از آغاز اجرای مانور « نه به خودروی تک سرنشین» در شهر اصفهان خبر داد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اقدام به طراحی و نصب پوستر و کات استندهای تبلیغاتی با دو موضوع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و لزوم مراقبت رانندگان در هنگام عبور و مرور دانش‌آموزان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختصاص تبلیغات شهری شامل ۳۰۰ تابلو و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان به این دو موضوع گفت: در ستاد مهر تصمیم گرفته شد که مردم به استفاده از مترو، BRT و اتوبوس‌ تشویق شوند که در این راستا کتاب‌های خودخوان با موضوع فرهنگ شهروندی در روزهای شنبه و یکشنبه در ایستگاه‌های مترو توزیع شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: این کتاب‌ها روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در ایستگاه‌های اتوبوس BRT توزیع می‌شود؛ جامعه هدف این طرح بیشتر دانش‌آموزان هستند و بیش از ۲۰ هزار جلد از این کتاب‌ها در بین شهروندان اصفهانی توزیع می‌شود.

رضایی به سایر برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: مانور نمایشی «نه به خودروی تک سرنشین» نیز از روز یکشنبه اول مهرماه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این مانور شش گروه نمایشی که هر کدام شامل ۴ هنرمند است با حضور بر سر چهارراه‌های پرتردد شهر اصفهان از جمله چهارراه‌های آیت‌الله طالقانی، تختی، آپادانا، نظر، پل آذر، پل فردوسی و ... در هنگامی که چراغ راهنمایی قرمز می‌شود به ایفای نمایش پرفورمنس پرداخته و با قرار دادن تابلوی «نه به خودروی تک سرنشین» به رانندگان این خودروها کتابچه ترافیکی اهدا می‌کنند و از آنها می‌خواهند در ساعات پرترافیک به جای استفاده از خودرو تک سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. این مانور تا روز چهارشنبه در چهارراه‌های پرتردد ادامه دارد.

رضایی اظهار کرد: با اختصاص ۳۰۰ تابلو و ۱۲۰۰ ایستگاه اتوبوس به پیام‌های مرتبط با حمل و نقل عمومی و توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب آموزش شهروندی بین مردم، فضای فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و مراقبت از دانش‌آموزان در شهر اصفهان حاکم شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودروهای تک سرنشین شهرداری اصفهان مترو اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را تصویب کرد و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند، حداقلی در نظر بگیرند.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند، افزود: با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود.

وی گفت: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که ۳۳۰۰ تومان است حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

آقای تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۲ رشد داشته‌ است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز رشد ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

آقای تشکری هاشمی گفت: فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است و بر همین اساس افزایش نرخ ها از شنبه اول اردیبهشت لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه