Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@12:53:50 GMT

پمپئو: روسیه مسئول حملات شیمایی در سوریه است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۳۳۰۲

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی اظهار داشت: واشنگتن، روسیه را مسؤول استفاده احتمالی بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت الحره، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما باید زمانی که حمله شیمیایی رخ می‌دهد آن را تجزیه و تحلیل کنیم، ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد اما ما با اطلاعات و تجزیه و تحقیقات جنایی این کار را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان ما از اجرای این اصل اساسی کوتاه نخواهند آمد و جوهره سلاح‌های شیمیایی اساسا با سایر انواع سلاح‌ها متفاوت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفت، کشورش هرگز استفاده از هر راهکاری را در صورت استفاده مجدد از سلاح شیمیایی در سوریه بعید نخواهد دانست.

پمپئو ادامه داد: واشنگتن در صورت استفاده از سلاح‌ شیمیایی "منبع رفتار منفی" را مسؤول خواهد دانست.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی مدعی شد که واشنگتن روسیه را مسؤول استفاده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

پمپئو همچنین تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا در تاکید این مسأله بسیار جدی است که سلاح‌های شیمیایی هرگز معیاری نخواهد بود که کشورها در رویکردشان در قبال کشورهای جهان از آن استفاده کنند.

آمریکا پیشتر تحریم‌هایی را علیه شرکت نظامی چینی به بهانه خرید تجهیزات نظامی از روسیه اعمال کرده بود. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تحریم‌ها با هدف مجازات روسیه در واکنش به مداخله داخلی‌اش در روند انتخابات آمریکا و عملکرد غیرقابل قبولش در شرق اوکراین و دیگر فعالیت‌های بد این کشور اعمال شده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نام ۳۳ تن از شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی را در لیست سیاه درج و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها را در انجام فعالیت‌های تجاری بین‌المللی اعمال کرد.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور خلع سلاح هسته‌ای را کامل نسازد، کاهش نخواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار مجدد با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی پیشنهاد داد که در ازای امتیازاتی از سوی آمریکا مکان اصلی سایت هسته‌ای اصلی خود را تعطیل کند.

با این حال مقام‌های دولت آمریکا هنوز پیامی دال بر آمادگی‌شان برای ارائه امتیازات خاص به پیونگ یانگ نفرستاده‌اند.

پمپئو در صحبت‌هایش در مصاحبه با فاکس نیوز به اینکه آمریکا اعلام پایان جنگ دهه ۱۹۵۰ کره را مدنظر دارد اشاره‌ای نکرد. این مساله یکی از مطالبات کره شمالی به نشانه کاهش خصومت‌ها از جانب آمریکا بوده است.

پمپئو به فاکس نیوز گفت: هرکسی ایده خود را از اینکه یک امتیاز چه چیزی می‌تواند باشد، دارد. برخی گمان می‌کنند اینکه دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون به سنگاپور رفت یک امتیاز دادن است. من اینطور فکر نکرده‌ام و رئیس‌جمهور نیز چنین فکری نمی‌کند.

او اظهار داشت: چیزی که ما صراحتا گفته‌ایم این است که تحریم‌های اقتصادی به عنوان نیرو محرکه دستیابی به نتیجه‌ای که به دنبالش هستیم کاهش نخواهد یافت و شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم‌هایش را تا زمانی که ما به خلع سلاح هسته‌ای نهایی دست پیدا کرده باشیم کاهش نخواهد داد.

پمپئو همچنین از همتای خود از کره شمالی دعوت کرد تا نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری داشته باشند.

ترامپ که اخیرا تمایلش را برای دومین نشست با رهبر کره شمالی اعلام کرده، همچنین دیداری با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی خواهد داشت تا در جریان تحولات مربوط به سفر اخیرش به پیونگ یانگ قرار بگیرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ترامپ به تدابیر نصفه و نیمه علاقه‌ای ندارد و می‌خواهد کره شمالی به بازرسان اجازه ورود به همه سایت‌هایش را به منظور بررسی روند خلع سلاح هسته‌ای بدهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پمپئو حملات شیمیایی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت، احساسات شدیدی که با مشاهده بحران انسانی در غزه به وجود آمده را درک می‌کند، «اما نباید نقش حماس را فراموش کرد.»

او گفت: «فکر می‌کنم آنچه در آمریکا، در منطقه و در دیگر نقاط جهان شاهد هستیم، نمایانگر عواطف و احساسات عمیقی است که بسیاری از مردم نسبت به رنج (فلسطینیان) تجربه می‌کنند، مخصوصاً کودکان و زنان غزه.»

وزیر خارجه آمریکا از عدم مخالفت دانشجویان غربی با جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ابراز نارضایتی کرد و گفت گرچه نگرانی تظاهرکنندگان برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه را درک می‌کند، اما می‌خواهد شاهد محکومیت حماس توسط این تجمعات اعتراضی باشد.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار دو دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد به عربستان رفته، بحران کنونی منطقه را بزرگ‌ترین بحران غرب آسیا از ۱۹۴۸ دانست و مدعی شد: «آمریکا سعی دارد به جنگ غزه پایان بخشیده و از گسترش آن جلوگیری کند.»

این مقام آمریکایی پیشنهاد آتش‌بسی که به حماس ارائه شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و مدعی شد: «آن‌ها باید هرچه سریع‌تر (درباره این پیشنهاد) تصمیم‌گیری کنند و امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند تا تغییر محسوسی در وضعیت (منطقه) حاصل شود.»

بلینکن همچنین بار دیگر تاکید کرد تا وقتی رژیم صهیونیستی طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله زمینی به شهر رفح ارائه نداده، ایالات متحده از حمله تمام‌عیار به این شهر جنوبی باریکه غزه حمایت نخواهد کرد.

او در این باره گفت: «ما مدت‌هاست به‌روشنی گفته‌ایم که با فقدان نقشه‌ای برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان، نمی‌توانیم از عملیات نظامی گسترده در رفح حمایت کنیم. هنوز هم طرحی دریافت نکرده‌ایم که نشان دهد از جان غیرنظامیان در این حمله حفاظت موثری به عمل خواهد آمد.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن و ریاض در ماه‌های گذشته تلاش‌های فراوانی در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

بلینکن همکاری مشترک آمریکا و عربستان در راستای عادی‌سازی با تل‌آویو را «تقریبا انجام‌شده» ارزیابی کرد و گفت: «فکر می‌کنم تلاشی که آمریکا و عربستان در کنار هم انجام داده‌اند، از منظر حصول توافق‌ها، تقریبا به اتمام رسیده است.»

وزیر خارجه آمریکا دستیابی به آتش‌بس و آزادی زندنیان را بهترین راه برای توقف جنگ غزه عنوان کرد و گفت غرب آسیا این روزها با بحران کنونی در آستانه یک جنگ همه‌جانبه قرار داشته است.

او همچنین با بیان اینکه خواست فلسطینیان برای تشکیل کشوری مستقل «کاملا مشروع» است، گفت: «بدون یک افق سیاسی برای فلسطینیان، پایان‌دادن به چرخه خشونت (در اراضی اشغالی) دشوار خواهد بود.»

بلینکن هم‌چنین با بیان اینکه آمریکا با افزایش رقابت‌های ژئوپلیتیکی در جهان چالش‌های بین‌المللی تازه‌ای را تجربه می‌کند، بر تمایل دولت آمریکا به تقویت روابط خود با متحدان و همچنین ایجاد اتحادهای جدید تاکید کرد.

در عین حال، او رابطه چین و روسیه را تهدیدی علیه امنیت اروپا دانست که «جنگ اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.» این در حالی است که روسیه نیز حمایت‌های تسلیحاتی غرب از اوکراین را عامل طولانی‌شدن این جنگ عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا علاوه بر انتقاد از حمایت چین از روسیه، ایران و کره شمالی را به تامین موشک و پهپادهای روسیه متهم کرد و گفت: روسیه قصد داشت اوکراین را از بین ببرد، اما ما توانستیم مانع شویم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901029

دیگر خبرها

  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد