Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وزیر بهداشت طی نامه ای به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ضمن بیان مشکلات جدی حوزه تحقیقات و وضعیت ارزی حاضر، از ایشان درخواست اختصاص سهمیه ارزی برای امور مربوط به تحقیقات و پژوهش کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در این نامه با اشاره به اینکه پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی عموماَ زیست محور هستند و نیاز به مواد مصرفی، تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی دارند، افزود: گاه تا ۹۲ درصد از هزینه پایان نامه و طرح های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مربوط به مواد مصرفی، تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت در ادامه این نامه یادآور شده است: تغییر نرخ ارز در ایران به یکباره، حداقل در اقلام مذکور، قدرت خرید دانشگاه های ما را به یک سوم رسانده است و اکنون بسیاری از مجریان طرح های تحقیقاتی که طرح و پایان نامه آنان تصویب شده از انعقاد قرارداد خودداری می کنند.

وی در ادامه، حذف ارز مرجع و افزایش قیمت بلیط هواپیما را باعث کاهش شتاب علمی ایران دانست و افزود: حذف ارز مرجع برای کنگره های تحقیقاتی و دوره های تحقیقاتی و همچنین افزایش قیمت بلیط هواپیما عملاَ منجر به قطع کامل سفرهای علمی اعضای هیات علمی شده است و این نگرانی را ایجاد می کند که شتاب علمی ایران به طور محسوس کاهش یابد.

هاشمی در این نامه تقاضای جامعه دانشگاهی علوم پزشکی کشور مبنی بر اختصاص سهمیه ارزی برای امور ذکر شده را بیان کرده است.

کد خبر 4410954

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی رشد علمی مصارف ارزی وزارت بهداشت نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی هوشمندسازی امنیت اطلاعات هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی گوشی آیفون سلول بنیادی سازمان فضایی ایران صنعت خودروسازی ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟