Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
شهردار منطقه چهار شیراز کاهش اکسیژن آب برکه پارک فروزان این شهر را علت تلف شدن ماهی‌های برکه طی چند روز اخیر عنوان کرد.

به گزارش مهر، محمود رضا مهرجهانیان گفت: در پی تلف شدن ماهی‌های این برکه، کارشناسان محیط زیست به محل دعوت و از ماهی‌ها بابت مسمومیت و مسائل مختلف نمونه‌برداری شد اما خوشبختانه از این ناحیه مشکلی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آب برکه این پارک به صورت راکد است و منبع تامین آب ندارد و جاری هم نیست به همین خاطر با توجه به این که ماهی‌ها نیز طی مدت اخیر تکثیر شده بودند اکسیژن موجود در آب کفاف تعداد زیاد ماهی‌ها را نمی‌داد به همین خاطر تعدادی از آنها تلف شدند.

شهردار منطقه چهار ادامه داد: در پی این امر اقدام به هوادهی آب کردیم و در عین حال با هماهنگی اداره شیلات تعداد ماهی نیز از برکه به محل دیگری منتقل شد تا شرایط برای زیست سایر ماهی‌ها فراهم شود.

مهرجهانیان بیان کرد: نوعی پمپ خاص برای هوادهی به آب نیز وجود دارد که در حال خریداری این پمپ‌ها هستیم تا شرایط برای همیشه در کنترل باقی بماند.

در همین زمینه: وضعیت ماهیان خاویاری رو به وخامت است نگرانی سازمان محیط زیست از نحوه رها سازی ماهی‌های قرمز خطرمسمومیت با ماهی‌های‌آلوده

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان