Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:10:13 GMT

چرا مردم به آمار ۸۰ درصدی تلویزیون شک دارند؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۳۸۵۴

چرا مردم به آمار ۸۰ درصدی تلویزیون شک دارند؟

تلویزیون این روزها بسته مرغوبی به مردم ارائه نمی‌کند که انتظار ۸۵ درصد رضایتمندی را داشته باشد؟ کیفیت اصل است و در تلویزیون ایران کمیت را اصل گذاشته‌اند و این یک غلط راهبردی است. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، همین چندی پیش بود که میزگرد و گفتگویی را با نادر طالب‌زاده و رضا درستکار داشتیم و هر دو بر فدا کردن کیفیت و توجه به کمیت‌ها تأکید کردند؛ رسانه‌ملی که اصلاً نباید خودش را رقیب  شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بداند و پایش را فراتر از این‌ها بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین یک نکته هم که این دو کارشناس و کارشناسان دیگر به آن انتقاد می‌کنند همین نظرسنجی‌های 85 درصدی است که مردم تا این حد از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیون رضایت دارند. البته در کلام و نوع بازدیدهای تلویزیونی‌شان اینگونه دیده نمی‌شود و آن رونق گذشته را صداوسیما ندارد.

البته در برخی اوقات با سریال‌ها و برنامه‌های خوب و اصولی مخاطبین بسیاری پای تلویزیون می‌نشینند و حتی از ماهواره و فضای مجازی دست برمی‌دارند که این خودش یک نقطه امیدی است. باز هم به قول این دوستان کارشناس تلویزیون این روزها بسته مرغوبی به مردم ارائه نمی‌کند که انتظار این درصد بالا رضایتمندی را داشته باشد؟ کیفیت اصل است و در تلویزیون ایران کمیت را اصل گذاشته‌اند و این یک غلط راهبردی است.

از طرفی محمود گبرلو هم در گفتگویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم اعتقاد داشت که فضا و فرصت را باید بیش از سلبریتی‌ها برای اهل فکر فراهم شود تا آن‌ها بیندیشند تا فرهیختگی جای رفتارهای شومنی و مصنوعی بدون اندیشه و تفکر دوباره رونق بگیرد. حالا در این شرایط دوباره سیدمرتضی میرباقری معاون سیما می‌گوید: بیش از 80 درصد مردم مخاطب تلویزیون ایران هستند و نمی‌دانیم برخی افراد چرا به این آمار شک دارند اما وقتی دقیق‌تر مطالعه می‌کنند درمی‌یابند که هر فرد ایرانی به فراخور و نیاز خود برخی از برنامه‌های تلویزیون اعم از فیلم و سریال، ورزشی، اجتماعی، علمی، مذهبی، سیاسی و غیره را تماشا و پیگیری می‌کند.

البته معاون سیما دوباره موضوع مقابله و به گونه‌ای رقابت با شبکه‌های خارجی و اینترنتی را مطرح می‌کند که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند صداوسیما نباید خودش را رقیب این شبکه‌ها بداند و پایش را بایستی فراتر بگذارد؛ او چنین می‌گوید:  "در حال حاضر 17 شبکه ملی در تلویزیون ایران فعال هستند. آنچه مهم است، وحدت شبکه‌ها در عین کثرت شبکه‌هاست. برای مقابله با رسانه‌های خارجی که از ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی پخش می‌شوند، نیازمند وحدت محتوای شبکه‌ها در عین کثرت شبکه‌های رسانه ملی است. عمده نیاز معاونت سیما را نیروی انسانی کارآمد است؛ نیرویی که در برنامه‌‌ریزی و سیاست‌‌گذاری ایده‌پرداز و فهیم باشد.

انتهای پیام/

R1515/P1356/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون

سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود؛ با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • بهروز افخمی با «هفت» دوباره به آنتن تلویزیون می‌آید
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها