Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با واحدهایی که احتکار یا عدم عرضه مواد اولیه صنایع پتروشیمی داشته‌اند برخورد شده و سهمیه آن‌ها برای توزیع مواد اولیه قطع و پرونده‌های تخلف آن‌ها نیز به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ استانها قم نظرات

 محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برخی از مشکلات حوزه پتروشیمی استان اظهار داشت: تأمین مواد اولیه یکی از نیازهای اساسی واحدهای پتروشیمی قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر نیاز واحدهای پتروشیمی استان به مواد اولیه افزود: حقیقت این بوده که استان قم در مبحث پتروشیمی وابسته و نیازمند به مواد اولیه برای ادامه فعالیت و پویایی اقتصادی است و کمبود این مواد می‌تواند بخشی از فعالیت‌های واحدهای پتروشیمی موجود در استان را با خلل روبه کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مشکل استان در تأمین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی گفت: استان در تأمین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی دچار مشکل بوده که این مسئله فقط شامل قم نیست و در تمام کشور این کمبود وجود دارد.

سیجانی با بیان حمایت استان از واحدهای بزرگ پتروشیمی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای پتروشیمی موجود در استان قم از جمله واحدهای بزرگ و مهم در نوع خود محسوب می‌شود که ظرفیت‌های اشتغال در آن‌ها نیز قابل‌توجه است واحدهای پتروشیمی بزرگ قم از برندهای موفق و صادراتی کشور محسوب می‌شوند.

وی برخی از مهم‌ترین عوامل کمبود مواد پتروشیمی در استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: کمبود این مواد در قم علل متعددی داشته که در این‌ بین افزایش تقاضا برای صنایع پتروشیمی از اهمیت بیشتری نسبت به عوامل دیگر است، روند فزاینده تقاضا برای صنایع پتروشیمی عامل مهم کمبود این صنایع در استان قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تأمین بخشی از ارز مورد نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از طریق فروش صنایع پتروشیمی ابراز کرد: صادرات صنایع پتروشیمی یکی دیگر از عوامل مهم کمبود آن در بازار بوده که به نوبه خود سبب گرانی این محصول و معطلی برخی واحدهای تولیدکننده شده است.

 سیجانی با تأکید بر برخورد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با احتکار صنایع و مواد اولیه پتروشیمی خاطرنشان کرد: با واحدهایی که احتکار یا عدم عرضه مواد اولیه صنایع پتروشیمی داشته‌اند برخورد شده و سهمیه آن‌ها برای توزیع مواد اولیه قطع و پرونده‌های تخلف آن‌ها نیز به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخورد شدید گران‌فروشی محصولات پتروشیمی تأکید کرد: درصورتی‌که مشتریان شاهد عرضه محصولی با قیمت بیشتری نسبت به قیمت درج‌شده در محصول باشند می‌توانند فاکتور خرید را به صورت مستند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کنند تا بازرسان این سازمان و اداره کل تعزیرات حکومتی با شدیدترین حالت ممکن با افراد و واحدهای عرضه متخلف برخورد کنند.

انتهای پیام/ح

R7854/P1357/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود