Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:44:55 GMT

«فرهنگنامه سینمای معاصر ایران» در راه است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۰۹۲

تصاویر، دست‌نوشته‌ها و رزومه بازیگران و کارگردانان شاخص سینما و تلویزیون در قالب یک کتاب هزارصفحه‌ای منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، سعید اسماعیلی عکاس و مدیر تولید سینما و تلویزیون درباره پروژه جدید خود توضیح داد: از نزدیک به ۵۰۰ چهره شناخته‌شده از جمله بازیگران و کارگردانان شاخص سینما و تلویزیون برای انتشار یک کتاب از مشاهیر عرصه تصویر عکاسی کرده‌ایم که به زودی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مخاطبان این مجموعه رزومه‌های این شخصیت‌ها را به روایت خودشان خواهند خواند. همچنین دست‌نوشته‌هایی از آن‌ها گرفته‌ایم که از بهترین خاطره زندگی تا شعر، جمله زیبا یا حتی نصیحت‌های آن‌ها خطاب به خواننده را دربرمی‌گیرد.

این مدیر تولید ادامه داد: تصمیم داریم این فرهنگنامه را هم در جشنواره فیلم فجر و هم در جشنواره کن با عنوان «فرهنگنامه سینمای معاصر ایران» عرضه کنیم.

اسماعیلی در پایان به تعدادی از هنرمندانی که از آن‌ها عکاسی شده از جمله مهتاب کرامتی، فاطمه معتمدآریا، مسعود کیمیایی، هدیه تهرانی، رخشان بنی‌اعتماد، ناصر ملک‌مطیعی، عباس کیارستمی، مهران مدیری، مصطفی زمانی، مهناز افشار، نیکی کریمی، جمشید مشایخی، ترانه علیدوستی، فرامرز قریبیان، پوری بنایی، رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد، شهاب حسینی، سعید راد، امین تارخ، پوریا پورسرخ، رسول صدرعاملی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، رضا رویگری، هما روستا، محمدرضا شریفی‌نیا، هانیه توسلی، علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رامبد جوان، لعیا زنگنه، افسانه بایگان، کامبوزیا پرتوری، یکتا ناصر، منوچهر هادی، پارسا پیروزفر، مجید مظفری، پرویز پورحسینی، پولاد کیمیایی، علی سرتیپی، علیرضا داودنژاد، سعید پورصمیمی، مهران احمدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، اکبر عبدی، ساره بیات، رسول صدرعاملی، زنده‌یاد ضیاءالدین دری، گوهر خیراندیش، مهدی هاشمی، مهدی سلطانی، مسعود جعفری جوزانی، مهدی فخیم‌زاده، محمود کلاری، جعفر پناهی، محمدعلی کشاورز، هومن سیدی، زنده‌یاد خسرو شکیبایی، مازیار میری، همایون اسعدیان و پریناز ایزدیار اشاره کرد.

سعید اسماعیلی پیش‌تر در مجموعه‌های تلویزیونی «دورهمی»، «آرام می‌گیریم»، «همسایه‌ها» و «سوء تفاهم» به عنوان انتخاب‌کننده بازیگر، مدیر تولید و مشاور هنری حضور داشته است و هم‌اکنون انتخاب بازیگر پروژه «رالی ایرانی» به کارگردانی آرش معیریان را بر عهده دارد که به زودی تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر

دریافت 52 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد.

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: «عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزارها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد ...»

سایر عوامل این پروژه عبارتند از پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

کد خبر 6093102 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • رضا شیخی درگذشت
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید