Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:14:56 GMT

امیر مرموز داعش در ترکیه دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۲۷۰

امیر مرموز داعش در ترکیه دستگیر شد

فرد دستگیر شده به منظور فرار از پلیس و نیروهای امنیتی، هیچگاه از تلفن و دیگر وسایل ارتباطی استفاده نکرده است. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه استار، پلیس و نیروهای امنیتی استان آدانا سه ماه پیش در دستگیری یک شبکه گسترده از اعضای ترکیه‌ای داعش، به این مسئله پی بردند که یکی از امیران داعش در داخل ترکیه وظیفه جذب نیرو و انتقال آنها به سوریه را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی‌های تحقیقاتی بیشتر، مشخص شد این فرد ایوب باکسی 47 ساله نام دارد و اهل شهر آدانا است.

نیروهای امنیتی متوجه شدند این فرد برای آن که به دام پلیس نیفتد، هیچگاه از کارت‌های عابر بانک، تلفن همراه یا ثایت، ایمیل و دیگر وسایل ارتباطی استفاده نمی‌کند و تمام پیام‌های خود را برای اشخاص و مرتبطین، به وسیله پیک صادر می‌کند.

پیک‌ها مسئول بودند که فرامین و دستورات او را در گوش فرد گیرنده نجوا کنند و متقابلاً تمام پیام‌هایی که برای ایوب باکسی صادر شده در گوش خود او نجوا شده است.

او هیچگاه از خودرو و خیابان‌ها و جاده‌های اصلی استفاده نکرده و همواره از طریق کوچه پس کوچه و مسیرهای میان رو در آدانا و دیگر شهرها و مناطق مرزی تردد کرده است.

یک تیم ویژه مبارزه با ترور در استان آدانا پس از یک تعقیب و گریز طولانی شبانه روزی، بالاخره در بیمارستان آدانا و در هنگامی که ایوب باکسی به عیادت یکی از بیماران رفته بود، توانست چهره او را تشخیص دهد و در یک تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای او را دستگیر کند.

این فرد از چهره‌های اعتقادی داعش بوده و همواره مردم را به این تشویق می‌کرده که فرزندان خود را به مدارس دولتی نفرستند و در مساجد نیز پشت سر ائمه نماز جماعت وابسته به تشکیلات دولت ترکیه نماز اقامه نکنند.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داعش آخرین تحولات سوریه اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش آخرین تحولات سوریه اخبار ترکیه داعش آخرین تحولات سوریه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان نحوه ایجاد فرورفتگی گلابی شکل بر روی سیاره پلوتون را شبیه سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که این اشکال می‌تواند داده‌های مهمی از پلوتون در اختیار دانشمندان قرار دهد.

فضاپیمای ناسا در سال ۲۰۱۵ از کنار سیاره پلوتون عبور کرد و نخستین رصد از فرورفتگی‌های عظیم این سیاره مبهم را نشان داد.

به گفته محققان، شکل ایجاد شده در پلوتون از نظر اندازه با کشور مکزیک قابل مقایسه است و بر یکی از نیمکره‌های این سیاره تسلط دارد و احتمالاً نتیجه یک برخورد است، اما تعداد کمی از دهانه‌های برخوردی به شکل منحصر به فرد گلابی مانند این نمونه شکل می‌گیرند.

چگونگی شکل گیری این اثر ناشناخته باقی مانده است، اما محققان اکنون تصویری احتمالی از منشا آن ترسیم کرده و می‌گویند این امکان وجود دارد که جسمی به اندازه و مقیاس کشور سوئیس مدت‌ها پیش در یک زاویه کم به پلوتون برخورد کرده باشد. اگر درست باشد، این تصویر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است فضای داخلی پلوتون در زیر سطح برودتی آن به چه صورت باشد.

هری بالانتاین، ستاره شناس دانشگاه برن در سوئیس گفت: دانشمندان تصور می‌کردند این شکل منشأ ضربه‌ای دارد، اما هیچ کس نتوانسته بود شکل گلابی متمایز آن را توضیح دهد.

شکل و اندازه عظیم این فرورفتگی تقریباً ۲ هزار کیلومتر طول (۱۲۴۳ مایل) و ۱۶۰۰ کیلومتر عرض (۹۹۴ مایل عرض) و به عمق ۴ کیلومتر (۲.۵ مایل) است. 

این لکه یکی از چالش‌های بزرگ در جهان منجمد و سرد پلوتون است. نقشه قلبی‌شکل فرضیه‌های جالب و تحولات مختلف در تاریخ این سیاره کوچک را ارائه می‌دهد، برای مثال، فشار سطح زیرین سیاره پلوتون ممکن است منجر به شکل‌گیری فرورفتگی بیرونی این سیاره شده باشد.

علاوه بر این، تشکیل این اسکار می‌تواند نشان دهنده تاریخچه تحولی این سیاره باشد؛ اطلاعات شکل گیری اثر گلابی‌شکل پلوتون ممکن است به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که این سیاره چه سیر تاریخی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • «س.ق» یا «پ.ص» ؛ کدام بازیگر زن باعث اغفال امیر تتلو در ترکیه شد؟
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر