Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@11:13:06 GMT

میزان صادرات غیر نفتی کشور از ابتدای سال

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۲۸۶

میزان صادرات غیر نفتی کشور از ابتدای سال

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۲۳ شهریورماه حدود ۲۲.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم، گفت: روش‌هایی برای بازگشت این ارز به اقتصاد کشور پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی وضعیت درآمدهای ارزی کشور در جمع خبرنگاران گفت: سؤالات بسیار منطقی و مهمی در این جلسه مطرح شد که بخشی از آنها را پاسخ گفتم و در جلسه آینده بخش دیگری از سؤالات نمایندگان را پاسخ خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین موضوعی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، تأمین ارز موردنیاز واردکنندگان، کارخانجات، تجهیزات و مواد اولیه بود.

بیشتر بخوانید:

ابراز اطمینان همتی برای تأمین ارز کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در مورد بازار ثانویه و سامانه نیما توضیحاتی را ارائه دادم و مسائل و مشکلات این سامانه ها مورد بررسی قرار گرفت.

همتی تصریح کرد: مسئله مهمی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت صادرات غیرنفتی بود که عمده تامین کننده ارز موردنیاز بازار ثانویه و سامانه نیما است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۳ شهریورماه حدود ۲۲.۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم. این صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور وارد شود. روش‌هایی برای بازگشت این ارز به اقتصاد کشور پیش بینی کرده ایم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی هفته دفاع مقدس حمله تروریستی اهواز بانک مرکزی درمان ناباروری رئیس بانک مرکزی صادرات صادرات غیرنفتی عبدالناصر همتی کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند