Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر وحدانه فولادی، با بیان اینکه در مطالعاتی توانستیم انرژی مورد نیاز ساختمانی را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنیم، گفت: به حداقل رساندن هدررفت انرژی در ساختمان از مزایای این طرح است ضمن آنکه امروزه سعی می‌شود از انرژی فسیلی کمتر استفاده شود و پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و پنل کامپوزیت جایگزین منابع فسیلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به جزئیات این طرح توضیح داد: مجتمع مسکونی در هفت طبقه و ۹۶ واحد طراحی شده که دارای چهار واحد تجاری، دو بلوک ورزشی و یک سالن کنفرانس و همایش است که در این طرح بر روی سایت ساختمان، چیدمان طراحی سبز در نظر گرفته شد که برای این منظور درخت‌هایی کاشته شد که در جهت وزرش باد قرار دارند، همچنین این سایت به پنل‌های خورشیدی تجهیز شده که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسته تبدیل و برق ساختمان را تامین می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از توربین بادی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: از این طریق انرژی باد به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. همچنین روی نمای ساختمان نیز پنل کامپوزیت نصب شده که خود تمیزشونده است و آلودگی اطراف را به انرژی تبدیل می‌کند.

فولادی با بیان اینکه این ساختمان واقع در منطقه ۲۲ تهران است، ادامه داد: از آنجایی که منطقه ۲۲ تهران به منابع انرژی تجدیدپذیر اعم از باد‌های قالب که از سمت غرب می‌وزد و دریاچه خلیج فارس که در این منطقه وجود دارد منطقه مناسبی برای این منظور است، از این رو این منطقه برای اجرای این طراح انتخاب شد.

بر اساس اعلام واحد علوم و تحقیقات، طرح "طراحی مجموعه مسکونی با استفاده از انرژی تجدیدپذیر در منطقه ۲۲ تهران" در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد رعنا نوری دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی انجام شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • احداث و تعمیر ۱۶۰ واحد مسکونی مددجویی در چادگان