Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@20:20:39 GMT

هوای تهران سالم است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۵۵۷

هوای تهران سالم است

کیفیت هوای تهران دوشنبه با وجود افزایش ۲۵ واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به روز گذشته با شاخص ۸۳ در شرایط سالم قرار دارد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز از ۵۸ به ۸۳ افزایش داشته و سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۴۹ به ۶۴ و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۱۷ به ۲۹ افزایش یافته است.

بر همین اساس، ایستگاه‌های شهر ری (منطقه ۲۰) و فرمانداری شهرری به طور مشترک با شاخص ۱۲۱، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۱۲ و شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۶ بالاترین حجم آلودگی شهر تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

همچنین ایستگاه‌های گلبرگ (منطقه ۸) و شهرداری منطقه ۲ به طور مشترک با شاخص ۵۲، پونک (منطقه ۵) با شاخص ۵۳ و اقدسیه (منطقه ۱) با شاخص ۵۶ کمترین میزان آلودگی هوا را در سطح مناطق شهر تهران طی این مدت داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هوای سالم هوای تهران ذرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

به گزارش خبرآنلاین، شاخص کیفیت هوای شهر تهران در بیست و ششمین روز فروردین ماه همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: پایتخت نشینان فروردین ماه سال جدید را با هوای تمیز شروع کردند و این شرایط همچنان ادامه دارد چرا که تا امروز (۲۶ فروردین) سال ۱۴۰۳ هنوز حتی یک روز هوای ناسالم در کیفیت هوای شهر تهران ثبت نشده است.

بر اساس این گزارش، شاخص لحظه‌ای هوای تهران امروز/یکشنبه/ بر روی عدد ۷۸ قرار گرفته و شرایط قابل قبول یا همان سالم است و این درحالی است که میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۸۱ و در شرایط سالم قرار داشت.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۰ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894911

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • هوای مشهد از «پاک» به «سالم» تغییر کرد
  • هوای تهران ناسالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق