Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:10:11 GMT

شالیکاران آستارا در سطح 280 هکتار راتون کاشتند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۵۶۳

شالیکاران آستارا در سطح 280 هکتار راتون کاشتند

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستارا از کشت راتون (برنجی با قابلیت جوانه زدن بعد از برداشت) در سطح 280 هکتار از شالیزارهای این شهرستان، به عنوان کشت دوم محصولات کشاورزی خبر داد.

ایرج شیارکار روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در آستارا بیشتر از نوع راتون است و 290 شالیکار به آن اقدام کرده اند و تا پایان مهرماه حدود 69 تن شلتوک تولید و حدود هفت میلیارد ریال درآمد حاصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در آستارا 361 هکتار شبدر و نباتات علوفه ای، 39 هکتار سبزی های غده ای، 15 هکتار پاچ باقلا، هشت هکتار باقلا برکت، هشت هکتار سبزی های برگی و هفت هکتار سایر محصولات کشاورزی در حیاط خانه ها در مجموع به مقدار 438 هکتار به کشت دوم اختصاص می یابد و تا پایان سال برداشت خواهد شد.
راتون قابلیت طرح به عنوان جانشین بسیاری از محصولات زراعی را دارد و کشت آن به علت هزینه‌ پایین تولید، کوتاهی دوره رویش و کیفیت مطلوب پخت مقرون به صرفه است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و شش هزار و 900 بهره بردار در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 55 درصد زمین های زراعی این شهرستان بیمه شده است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشت راتون شاليزارها آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد

فریبرز عباسی، مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری گفت:  بیش از ۹۰درصد طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.   به گفته او، وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰ درصدی را در این میان ایفا می کند.   عباسی ادامه داد: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از  طرح‌های محوری وزات جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.   مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری ادامه داد:  با توجه  به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از طرح توسعه سامانه ها تا ۴۰درصد در افزایش تولید اثرگذار است.   به گفته او، تاکنون حدود ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن بر عهده مردم است.    مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند