Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@02:04:56 GMT

قیمت بنزین سال آینده افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۶۲۶

قیمت بنزین سال آینده افزایش می‌یابد؟

به گزارش پارس نیوز، 

اسدالله قره خانی،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: دورنمای افزایش یا دو نرخی شدن قیمت بنزین را ضعیف می بینم و امسال با همین روند ادامه دارد و برای سال آینده نیز دولت می تواند تصمیم بگیرد که چه سیاستی را در پیش می گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما منتظر هستیم دولت لایحه را ارایه دهد و سپس در مورد قیمت سوخت و افزایش یا ثابت ماندن اظهارنظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قره خانی افزود: افزایش قیمت سوخت اگر در گذشته مطرح می شد امکانش وجود داشت چرا که واردات بنزین ما بسیار زیاد بود و چون طرف مقابل علاوه بر اینکه مانع در صادرات می شود در ورادات نیز منع می شد ما ناگزیر می شدیم بنزین را سهمیه بندی کنیم و این سهمیه بندی یعنی دو نرخی کردن اما در حال حاضر ما به آن شکل به واردات بنزین نیاز نداریم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما می توانیم با همین تولید داخلی نیاز داخلی مان را مرتفع کنیم و حتی بنزین با کیفیت یورو 4 و بعضا یورو 5 نیز تولید کنیمف گفت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک فاز 3 پالایشگاه خلیج فارس در چرخه عرضه وارد می شود از این رو ما در بحث تولید بنزین اصلا مشکلی نداریم و می توانیم تمامی نیازهایمان را رفع کنیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس شورای مجلس شورای اسلامی لایحه واردات واردات بنزین کمیسیون انرژی شورای اسلامی یورو خلیج فارس افزایش قیمت بنزین دولت لایحه لایحه بودجه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌ در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته ۴ بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز