Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@09:53:14 GMT

فیبرنوری زودتر از چادرها به نقش جهان رسید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۶۷۰

فیبرنوری زودتر از چادرها به نقش جهان رسید

با حضور معاون وزیر ارتباطات، شبکه فیبر نوری و مخابراتی ورزشگاه نقش جهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین دهدشتی در مراسم افتتاح و بهره برداری از شبکه فیبرنوری ورزشگاه نقش جهان که صبح امروز -۲ مهرماه- برگزار شد گفت: پس از عقد تفاهمی بین شرکت فولادمبارکه، باشگاه سپاهان و حوزه مخابرات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه فیبر نوری ورزشگاه نقش‌جهان تکمیل و برای ارائه خدمات بهتر به هواداران و اصحاب رسانه از همین امروز آماده بهره برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حمایت های فولادمبارکه الگوی صنعتگران است و من از این بخش خصوصی تشکر می کنم. صنایع به غیر از تولید مسئولیت اجتماعی هم دارند و مبی بایست وظایف خود را در حمایت از ورزش انجام دهند.

وی تصریح کرد: افتتاح این طرح در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان ابتدای کار ما خواهد بود، برای رسیدن به اهداف‌مان باید مسئولان ورزش کشور و سایر ورزشگاه‌ها ابراز تمایل کنند ولی ما برای اجرای این طرح در سایر ورزشگاه‌های ایران آمادگی کامل داریم.

دهدشتی ادامه داد: اقداماتی در ورزشگاه آزادی صورت گرفته، احتمالا این ورزشگاه دومین ورزشگاهی خواهد بود که از این امکان برخوردار می‌شود و در هر بخشی که در زمینه ورزش زمینه های مناسب فراهم شود، ما هم به وظایف خود عمل می کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه استان اصفهان باشگاه سپاهان فولاد مبارکه فیبرنوری ورزشگاه نقش جهان هواداران سپاهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها برای به سرانجام رساندن آن تا پایان امسال گفت: امسال سال طلایی برای این پروژه است، عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده و مسیر پیش روی این پروژه هموار شده است.

به گزارش ایمنا، عیسی زارع‌پور در نخستین نشست بررسی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اقدام مقتدرانه، بازدارنده، افتخارآفرین، دقیق و حساب شده نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی جای تبریک و دست‌مریزاد ویژه به نیروهای مسلح کشورمان بویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران دارد؛ اقدامی که دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وی با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خاطرنشان کرد: کاری که در کنار یکدیگر و نزدیک به دو سال پیش شروع کردیم، بسیار بزرگی بود که می‌تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه‌ای تا چند دهه آینده حل کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته‌ایم که با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل شده و اکنون می‌توانیم بگوییم که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

زارع‌پور با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی به این پروژه برای به سرانجام رساندن آن تا پایان امسال گفت: امسال سال طلایی برای این پروژه است، عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده و مسیر پیش روی این پروژه اکنون هموار شده، آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهمترین آن‌ها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتورهای مورد تأیید وزارت ارتباطات به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اکنون دغدغه جدی و مشکل غیرقابل حل دیگری باقی نمانده است، ادامه داد: انتظار داریم تمامی اپراتورها و مدیران استانی تمام وقت پای کار بیایند تا پوشش کنونی در سال جاری حداقل به دو برابر یعنی ۱۴ میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین شده برای دست کم ۳ میلیون اتصال فیبرنوری برسیم که این یعنی شش برابر شدن مشترکین فیبرنوری که این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی پروژه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه برای افزایش آمار اتصال کاربران به فیبر نوری نیز باید پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پیدا کند، گفت: اپراتورها نیز توجه داشته باشند که باید امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت برثانیه) را برای مشترکین فراهم کنند.

زارع‌پور خطاب به اپراتورهای حاضر در جلسه افزود: همانطور که در پروانه‌های صادره و توافقات آمده است اگر منطقه‌ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد، اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه اندازی کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 745054

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • جهشی چشم‌گیر در دسترسی به فیبرنوری در سال 1403
  • سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه اندازی فیبرنوری در یک ماه