Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@03:52:06 GMT

72 درصد طلب گندم کاران کرمانشاه پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۴۸۴۸

72 درصد طلب گندم کاران کرمانشاه پرداخت شد

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 9 کشور اعلام کرد: تاکنون 72 درصد از طلب گندم کاران استان کرمانشاه معادل 610 ميليارد و 782 ميليون تومان پرداخت شده است.

مظفر رحيمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ابتداي فصل برداشت تاکنون حدود 638 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خريداري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 9 کشور با بيان اينکه 87 مرکز خريد گندم در استان کرمانشاه کار خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان را بر عهده دارند، افزود: مراکز خريد گندم شرکت غله تا خريد آخرين محصول گندم کاران همچنان به کار خود ادامه مي دهند.
رحيمي با بيان اينکه قيمت هر کيلوگرم گندم معمولي يک هزار و 300 تومان و هر کيلوگرم گندم درم يک هزار و 330 تومان است، گفت: براساس تقسيم بندي صورت گرفته کشاورزان بايد گندم خود را به مراکز خريد مجاور خود تحويل دهند.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 9 کشور وعده داد: 50 درصد از پول کشاورزان تا 2 روز پس از خريد گندم آنان توسط بانک کشاورزي پرداخت خواهد شد.
وي در رابطه با خريد کلزا نيز گفت: 17 مرکز خريد در کرمانشاه تاکنون حدود 20 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خريداري کرده اند که کل مطالبات کشاورزان معادل 55 ميليارد و 423 ميليون تومان پرداخت شده است.
امسال گندم در سطح 413 هزار هکتار از اراضي ديم و آبي استان شامل 97 هزار هکتار گندم ديم و 316 هزار هکتار گندم آبي کشت شد.
تاخير در وقوع بارندگي ابتداي فصل تا اول آذرماه سال گذشته و قطع بارندگي ها از اول اسفند تا 20 فروردين امسال موجب بروز خسارت در مزارع غلات ديم مناطق گرمسير به ميزان 50 تا 60 درصد و در مناطق معتدل و معتدل سرد بين 25 تا 30 درصد شد.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمين کشاورزي آبي و ديم دارد که سالانه بيش از چهار ميليون و 600 هزار تن محصولات کشاورزي در استان توليد مي شود و اين ظرفيت بزرگ به عنوان يکي از محورهاي توسعه پايدار مي تواند نقش موثري در ايجاد شغل و رونق اقتصادي استان داشته باشد.
7445/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید