Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شبکه پرس تي وي به بررسي اعترافات دولت فرانسه در مورد استفاده نظام‌مند از شکنجه در طول جنگ الجزاير مي پردازد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، برنامه «آفريقاي امروز» (Africa Today) به تهيه کنندگي متيو ريچاردسون با نگاهي به بيانيه کاخ اليزه در خصوص استفاده فرانسه از شکنجه در خلال جنگ استقلال الجزايز در دهه هاي 1950 و 1960 ميلادي به بررسي آثار اين اقدام مي پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشته شدن بيش از 1.5 ميليون نفر از مردم الجزيره در پي تلاش اين کشور براي استقلال از فرانسه، کشته شدن موريس اودين، استاديار دانشگاه الجزيره و از حاميان استقلال الجزيره طي شکنجه هاي فرانسه و امکان پيگيري جرائم فرانسه يا ديگر کشورهاي استعمارگر در قبال اقداماتي از اين دست از جمله محورهاي مورد بحث در اين برنامه است.
«آفريقاي امروز» با اجراي امينا تيلور، سه شنبه 3 مهر ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تي وي پخش مي شود. تکرار اين برنامه چهارشنبه ساعت 00:03 بامداد و پنجشنبه ساعت 12:00  پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرس تي وي اعتراف فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عمر عساف» آزاده فلسطینی و یکی از اعضای ارشد «تشکل ملی دموکراتیک» در سخنانی به تشریح وضعیت وحشتناک اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت.

عساف گفت: من مانند هزاران فلسطینیِ بازداشت‌شده دیگر در دوران اسارت با گرسنگی، شکنجه و تعرض روزانه مواجه بودم. همچنین من مانند اسیران دیگر مورد قصور و کوتاهی پزشکی قرار گرفتم و ۲۹ کیلوگرم از وزن خود را طی ۶ ماه از دست دادم.

وی افزود: رژیم اشغالگر در حال حاضر اسیران را از مواد غذایی اساسی محروم می‌کند و مقدار اندکی غذا به آنان می‌دهد. درد و رنج‌هایی که من کشیدم در برابر آنچه هزاران اسیر اهل غزه متحمل می‌شوند بسیار ناچیز است. آن‌ها به صورت ویژه شکنجه می‌شوند.

عساف با تشریح وضعیت اسیران اهل غزه ادامه داد: اسیران غزه با سگ‌های پلیسی و نیروهای سرکوبگر مورد حمله قرار می‌گیرند و از نظر روحی شکنجه می‌شوند.

این آزاده فلسطینی افزود: باید در سطح سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایت علیه اسیران فلسطینی به ویژه اسیران اهل غزه اقدام صورت بگیرد.

کد خبر 6086840

دیگر خبرها

  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • این ستاره استقلالی را منچسترسیتی می‌خواست!
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی