Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: تمام اقوام مختلف ایرانی با هر دین و مذهبی در دوران دفاع مقدس جانانه از میهن اسلامی دفاع کردند و این گنجینه گرانبها سرمایه همه ایرانیان است.

به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این شهرستان که در محل استقرار تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش برگزار شد، افزود: در طول این دوران همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی به نحوی در دفاع از کیان کشور سهیم بودند و در این راه صبر و استقامت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی به خاطر اینکه در مقابل زورگویی های استکبار ایستاد، دشمنان زیادی در نقاط مختلف جهان پیدا کرد.
فرماندار مهاباد گفت: این انقلاب به دلیل اینکه بر خلاف جریان قدرت های بزرگ و هژمونی استکبار حرکت می کرد، تاکنون هزینه های زیادی در این راه داده و تعداد زیادی از فرزندان این مرز و بوم را در راه آرمان های انقلاب فدا کرده است.
شجاعی افزود: در طول دوران دفاع مقدس در آذربایجان غربی 12 هزار نفر به شهادت رسیدند که سهم مردم مهاباد 763 شهید، 700 جانباز و 268 آزاده بود و و نشان می دهد مردم این شهرستان نیز در رشادت ها و ایثارگری های این دوران مشارکت فعالانه ای داشتند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز نیز گفت: این حادثه تروریستی دل همه آزادی خواهان جهان را به درد آورد و نشان داد که دشمنان می خواهند از راه کور به ما ضربه بزنند.
شجاعی گفت: اعضای این گروه همان پسماندهای یک گروه منحله هستند که در دوران جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق علیه کشورمان همکاری داشتند.
فرمانده تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد نیز گفت: یکی از عملیات های مهم دوران جنگ تحمیلی در پنج مهر سال 1360، عملیات حصر آبادان بود که پس از آن سرنوشت جنگ تحمیلی عوض شد.
سرهنگ محمود محمودی افزود: این عملیات با همکاری ارتش و سپاه پاسداران انجام و 150 کیلومترمربع از خاک کشور آزاد شد و دشمن بیش از سه هزار نفر کشته و یکهزار و 350 نفر اسیر داشت.
وی اضافه کرد: در این عملیات که برنامه ریزی آن در خرداد ماه همان سال صورت گرفت از سه مسیر به دشمن حمله شد و احتمال سقوط آبادان از بین رفت.
به گزارش ایرنا در این آیین از 'سلیم خالقی' جانباز 70 درصد این شهرستان که در سال 1366 و در عملیات مرصاد به درجه جانبازی رسیده بود و مهدی طالب زاده بازنشسته تیپ 364 پیاده ارتش با اهدای لوح تقدیر شد.
همزمان با هفته دفاع مقدس امسال، بیش از 42 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان مهاباد برگزار می شود.
یادواره شهدا، سرکشی از خانواده های شهدای دفاع مقدس، دیدار نیروهای نظامی و انتظامی با امام جمعه، به صدا درآمدن زنگ مدرسه و برگزاری برنامه های ورزشی از برنامه های شاخص این هفته است.
در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ایثار رزمندگان اسلام 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
3020/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دفاع مقدس سرمايه اقوام مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پیکر شهیدان دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج دانش کهن  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا گفت: پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» پس از سال ها دوری از وطن، تفحص، شناسایی و با همکاری امور ایثارگران سپاه و متولیان امر، مراتب شناسایی پیکر مطهر به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی شد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» روز جمعه مورخ 14 اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه مهرشهر از مصلی مهرشهر تشییع و در گلزار شهدای امام زاده طاهر(ع) به خاک سپرده خواهد شد و شهید «جهانگیر بیات» روز شنبه 15 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 از میدان نماز ماهدشت تشییع و در گلزار شهدای بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

نیاز 290 همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

گفتنی است شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال 1342، بیست و یکم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و  شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت ماه سال 1343، یکم مهرماه سال 1359 در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی