Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین گودرزی یکی از خانواده‌های شهدای منا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه تمنای وصل که روز گذشته برگزار شد، گفت: در این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدای منا به دعوت آقای اوحدی رئیس سابق حج و زیارت حضور داشتند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم تمنای وصل زنده نگه داشتن یاد شهدا بود، افزود: از زمانی که آقای اوحدی مسوولیت ریاست حج و زیارت را بر عهده داشتند، اقدامات خوبی در زمینه پیگیری حقوق شهدای منا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ما انتظار داشتیم که در این مراسم از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزارت کشور و وزارت امور خارجه نیز حضور داشته باشند که حضور این مسوولان در مراسم کمرنگ بود.

 

 

وی در ادامه به سخنان اوحدی رئیس سابق حج و زیارت در این مراسم درباره انتقال پیکرهای شهدا به کشور، گفت: آقای اوحدی در این جلسه گفت که مسوولان حج و زیارت پس از فاجعه منا جلساتی با مسوولانسعودی داشتند، اما متاسفانه سعودی‌ها جسورانه از انتقال پیکرها سرباز می‌زدند و این اجازه را به ایران نمی‌دادند. تا جایی که فاجعه منا دوم مهرماه رخ داد که مسوولان حج و زیارت برای پیگیری پیکرهای شهدا منا هشتم مهر جلسه‌ای دیگر با مسوولان سعودی داشتند. در آن جلسه سعودی‌ها جسورانه بر روی صحبت‌های خود پایبند بودند و قصد داشتند پیکرها را بدون شناسایی در عربستان دفن کنند، اما پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در نوشهر درباره شهدای منا، در وسط جلسه فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مسوولان حج و زیارت مخابره شد و پس از زمان اندکی سعودی‌ها برگه‌ای نیز به مسوول جلسه دادند که حدس زدیم آن‌ها از فرمایشات معظم‌له ترسیده باشند چرا که رنگ بر رخسارشان نمانده بود. مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان فرمودند که اگر سعودی‌ها کوچکترین بی‌احترامی را به پیکرهای مطهر کنند، برخورد خواهیم کرد.  پس از مدتی در جلسه‌ای سعودی‌ها از اختصاص پنج هواپیمای اختصاصی برای انتقال پیکرهای ایرانیان به کشور خبر دادند و این اقدام در حالی بود که در آن زمان اجازه پیکر شهدای هیچ کشوری را نداده بودند اما فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد تا پیکرهای شهدای ایرانی به کشور بازگردد.

فرزند شهید گودرزی با اشاره به اینکه در مراسم به خواسته‌های خانواده‌های شهدا منا نیز اشاره شد، گفت: یکی از خانواده‌های شهدای منا در دلنوشته‌ای، خواسته‌هایی را به صورت منطقی بیان کرد. یکی از آن‌ها درج روز شهدای منا در تقویم هم‌زمان با دوم مهرماه بود که البته قبلا از طریق کمیسیون امنیت ملی مصوب شده بود. ثبت انجمن شهدای منا از دیگر خواسته‌های خانواده‌ها بود که امیدواریم این انجمن ثبت شود تا با ثبت آن مطالبات را در سطح بین‌المللی پیگیری شود.

 

 

وی با بیان اینکه نام‌گذاری میدان یا خیابانی در تهران به نام شهدای منا از دیگر مطابلات خانواده‌های شهدا منا است، افزود: تمامی مطالبات خانواده‌های شهدای منا پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند: :«فاجعه منا نباید فراموش شود» و در جایی دیگر اشاره فرمودند که مسوولان نباید از پیگیری حقوقی این فاجعه خسته شوند. 

گودرزی با بیان اینکه جمعی از خانواده‌ها چند هفته گذشته با پناهی‌آذر معاون وزیر امور خارجه دیدار داشتند، گفت: در این جلسه خانواده‌ها درخواست کردند با آقای ظریف وزیر امور خارجه جلسه‌ای داشته باشند که هنوز منتظر برگزاری آن هستیم تا تسلی خاطر برای خانواده‌ها باشد. همچنین فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای برای خانواده شهدای منا حدود دو ماه برگزار کرد که در آن مطالباتی بیان شد و امیدواریم این جلسات مستمر باشد تا با پیگیری وی حداقل از طریق مجلس که صدای مردم است این موضوع پیگیری شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خانواده شهدای لشکر فاطمیون از پاسخ موشکی ایران + فیلم

خانواده شهدای لشکر فاطمیون هم از پاسخ مقتدرانه سپاه ایران حمایت کردند.

آنان گفتند ان شاءالله در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی حذف خواهد شد.

خانواده شهدای لشکر فاطمیون این اقدام را اقدامی شجاعانه، پاسخی کوبنده خواندند و بابت این وعده صادق و تدبیر دقیق از رهبر انقلاب اسلامی قدردانی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به خانواده‌های استان سمنان با حضور رئیس جمهور
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینان
  • بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • جشن تحویل مسکن ملی طرح جمعیت و جوانی در شاهرود آغاز شد
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • استقبال خانواده شهدای لشکر فاطمیون از پاسخ موشکی ایران + فیلم