Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:21:05 GMT

350‌ کیلومتر راه عشایری در سربیشه مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۵۱۷۰

350‌ کیلومتر راه عشایری در سربیشه مرمت شد

حسین غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ پاییزه عشایر از اواسط مهر آغاز می شود که امسال تعدادی از عشایر به دلیل خشکسالی شدید و فقر مراتع کوچ نخواهند کرد.
وی گفت: خشکسالی های متوالی و فقر مراتع در چند سال اخیر در کوچ عشایر چالش هایی ایجاد کرده و گاهی کوچ با تاخیر است یا انجام نمی شود که عشایر هر سال از بابت خشکسالی متحمل خسارت زیادی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور عشایر شهرستان سربیشه بیان کرد: از ابتدای سال جاری در راستای کاهش خسارت اثرات خشکسالی بر عشایر 500 تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر شهرستان به صورت یارانه ای و مدت دار توزیع شد.
وی گفت: همچنین در 6 ماه گذشته هفت هزار مترمکعب آب با اعتبار 150 میلیون تومان برای 800 خانوار عشایری ارسال شده که حجم آبرسانی به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.
غلامی ادامه داد: به دلیل خشکسالی هر سال تعدادی از چشمه ها، قنوات و چاه های مالداری شهرستان خشک یا کم آب می شود که این موضوع هزینه آبرسانی سیار به عشایر را افزایش می دهد.
در حال حاضر سه هزار و 200 خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که 135هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند و بر اثر خشکسالی های چندین ساله جمعیت دام عشایر این شهرستان 10 درصد کاهش یافته است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 خراسان جنوبی خشکسالی فقر یارانه عشایر اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان