Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@08:19:31 GMT

کرایه تاکسی گران شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۵۴۷۷

کرایه تاکسی گران شد

با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری مشهد در سال ۱۳۹۷ تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش قدس آنلاین، یکی از مصوبات سی‌وششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد بررسی نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری مشهد در سال ۱۳۹۷ بود که بر اساس آن کرایه تاکسی‌ها تا حداکثر ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: همه ساله شهرداری بنا به درخواست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را به شورای شهر ارسال و شورای شهر با آن مواقفت می‌کنند. باید توجه داشت تاکسی‌رانی بخش خصوصی است و این افزایش قیمت به درخواست تاکسی‌رانان بوده و ‌از سوی آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که «شورای شهر به این لایحه با هدف منفعت مالی و منبع درآمدی نگاه نمی‌کند»، ادامه داد: در لایحه‌ گفته شده است که نرخ کرایه تاکسی‌ها تا حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش یابد و تاکسی‌ها می‌توانند هیچ افزایش قیمتی ندهند.

گندمی اضافه کرد: این افزایش قیمت در شهرهای دیگر با میانگین افزایش قیمت ۱۳ درصد انجام شده است.

همچنین مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، بیان کرد: ما ابتدا مخالف افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری برای رقابت با تاکسی‌های اینترنتی بودیم، اما با توجه به درخواست برخی تاکسی‌رانان و افزایش نرخ ارز ما با افزایش قیمت موافقت کردیم.

بر این اساس «به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و وفق جدول پیوست نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون‌شهری حداکثر تا ۱۰ درصد نسبت به کرایه مصوب سال ۱۳۹۶ با رعایت تبصره‌های زیر اقدام کنند.

به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور رقابت سالم با خدمات مشابه تاکسی‌رانی، نسبت به اعمال تخفیف در کرایه مصوب اقدام کند. نرخ کرایه تمصوب شب از ساعت ۲۳ تا ۶ و ۱۰ درصد مازاد بر نرخ کرایه روز است. تعرفه کرایه تاکسی‌های راه‌آهن و پایانه مسافربری، مشابه کرایه شهری تعیین می‌شود.

به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین هزینه‌های زیرساخت خط پایانه مسافربری نسبت به افزایش مبلغ ورودی در این خط به میزان ۱۵۰ تومان مازاد بر نرخ جدول پیوست اقدام کند. مبالغ مازاد دریافتی توسط تاکسی‌رانی می‌بایست در اختیار سازمان پایانه‌های مسافربری قرار گرفته و در زمینه زیرساخت‌های مزبور هزینه شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرایه تاکسی گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳

حمل‌نقل عمومی که بار سنگینی در جابه‌جایی مردم به عهده دارد با کمبود زیرساخت و فرسودگی رو‌به‌روست و نیاز به یک مدیریت برای جبران این عقب ماندگی‌ها دارد. 

بررسی وضعیت تاکسی‌ها

در ایران حدود ۴۸۰ هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که از این بین حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعالیت می‌کنند که بیشتر از نیمی از آنها فرسوده هستند. به طور کلی میانگین سن تاکسی‌های تهران به حدود ۱۰ سال می‌رسد و این‌آمار برای پایتخت کشور که خود با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند مناسب نیست.

در سال ۱۴۰۲ بود که تصمیم به ورود خودرو‌های برقی و به کارگیری در تاکسیرانی گرفته شد و امسال شاهد ورود این خودرو‌ها هستیم. چند روز پیش بود که خبر از ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی به گوش رسید و اخیرا هم گفته شد به زودی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی در تهران عرضه می‌شود.


بررسی وضعیت مترو

مترو که بار زیادی از حمل‌ونقل تهران را به دوش می‌کشد و نقش زیادی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و کاهش آلودگی هوا دارد نیز با کمبود زیرساخت رو‌به‌رو است. هرچند در سال گذشته شاهد افتتاح ایستگا‌های زیادی در سطح تهران بودیم و این روند سرعت گرفته، اما همچنان مشکل نبود مترو در برخی مناطق و همچنین کمبود واگن‌های مسافربری چالش بزرگ متروی تهران است. مترو تهران با ۱۵۹ ایستگاه فعال، روزانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

بررسی وضعیت اتوبوس‌ها

در عرصه اتوبوس هم موضوع کمبود و فرسودگی وجود دارد، اما در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته تعداد اتوبوس‌های پایتخت به حدود ۳۰۰۰ دستگاه رسیده و قرار است ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی در پایتخت عرضه شود. در صورت انجام این برنامه می‌توان گفت اوضاع اتوبوس‌های پایتخت تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی

امروز ۱ اردیبهشت رسما کرایه حمل‌ونقل عمومی افزایش یافت. این افزایش با واکنش‌هایی در جامعه روبه‌رو شد. بسیاری از مردم این میزان افزایش را زیاد دانسته، اما از طرفی رانندگان هم از ضرورت افزایش کرایه‌ها می‌گویند. نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۴۵ درصد، مترو ۲۸ درصد و اتوبوس با میانگین ۲۶ درصد افزایش رو‌به‌رو شد. نرخ مترو از ۳۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۴۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

افزایش کرایه تاکسی

شاید پرحاشیه‌ترین افزایش قیمت کرایه‌ها مربوط به تاکسی‌ها باشد که تا ۴۵ درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته هم شاهد این میزان افزایش در نرخ کرایه تاکسی‌ها بودیم در صورتی که میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ برابر با ۳۵.۳ و در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۷ درصد بوده است. اما رانندگان با توجه به افزایش تورم مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می‌دانند.

نرخ تورم ایران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۱ و در سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۵.۸ درصد بوده است.

در ادامه به نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته در برخی مسیر‌ها اشاره می‌کنیم که از امروز این نرخ‌ها شاهد افزایش بوده است.

همچنین با توجه به افزایش کرایه تاکسی و همچنین قطع سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی هم خواهیم بود یا خیر؟

مبدا

مقصد

کرایه (ریال)

میدان صنعت

میدان فاطمی

۱۳۰۰۰۰

پل مدیریت

میدان انقلاب

۱۲۰۰۰۰

پایانه ونک

میدان جمهوری

۱۵۰۰۰۰

پایانه رسالت

پونک

۲۰۰۰۰۰

میدان شهران

تقاطع ولیعصر(عج)

۱۵۰۰۰۰

مترو صادقیه

جنت ‌اباد

۱۲۰۰۰۰

میدان شهران

میدان ولیعصر(عج)

۲۲۰۰۰۰

میدان هفتم تیر

میدان امام‌حسین(ع)

۸۰۰۰۰

میدان انقلاب

میدان آزادی

۸۰۰۰۰

tags # تاکسی اینترنتی ، اسنپ ، تپسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس