Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پيشکسوت باشگاه پرسپوليس گفت:‌ پيش‌بيني دربي روز پنج‌شنبه کار بسيار سختي است اما اميدوارم پرسپوليس 2 بر صفر استقلال را شکست دهد.
هادي مهدوي‌کيا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در خصوص وضعيت پرسپوليس گفت: از وقتي که برانکو به پرسپوليس آمده اين تيم از نظر ثبات به شرايط خوبي رسيده و اين موضوع را در مديريت برانکو ديدم؛ چراکه او فوتبال را حرفه‌اي دنبال مي‌کند و شايد از روز اول مقابل برخي بازيکنان ايستاد و من از همان اول با برانکو بابت رفتارهايش موافق بودم و حالا مي‌بينيم که پرسپوليس به ثبات خوبي رسيده و در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا مي‌بينيم حتي مقابل رقباي قَدَر اين تيم براي برد به زمين مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعيت پرسپوليس اميدوارکننده است و همه پرسپوليسي‌ها از وضعيت اين تيم راضي هستيم. مسئله ديگر هم که به چشم مي‌آيد اين است که قبل از اين در پرسپوليس بعضي مسائل اخلاقي وجود داشت اما اين مسائل خوشبختانه در تيم از بين رفته است.
وي در خصوص شرايط پرسپوليس در آستانه دربي افزود: پرسپوليس شرايط خيلي خوبي دارد اما اين راهم بايد بگويم استقلال هم تيم خوبي است و از زماني که شفر به اين تيم آمده او هم مثل برانکو تأثيرگذاري خوبي در اين تيم داشته است. استقلال با شفر از نظر تاکتيکي به وضعيت خوبي رسيده و حتي شاهد هستيم که او به جزئيات هم توجه مي‌کند و هواداران اين تيم حتماً از شرايط تيمشان راضي هستند اما بايد پذيرفت که شرايط پرسپوليس در جدول رده‌بندي ليگ بهتر است اما تجربه ثابت کرده که معمولاً تيم‌هايي که در جدول شرايط بهتري ندارند به خاطر شرايط رواني و فشار کمتر بهتر بازي مي‌کنند اما با اين همه اميدوارم که پرسپوليس برنده دربي باشد.
پيشکسوت باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که شايد بازيکنان دوست داشته باشند نتيجه دربي مساوي باشد تا فشار کمتري به آنها بيايد و حتي در گذشته شايد اين مسائل وجود داشته، افزود: به جرأت مي‌توانم بگويم در دوراني که ما بازي مي‌کرديم، هيچ بازيکني دوست نداشت نتيجه دربي مساوي باشد و من اصلاً به ذهنم نمي‌آيد که بازيکني بخواهد در دربي مساوي کند. خود من نديدم که بازيکني با تفکر بازي براي مساوي شدن وارد زمين شود. هم پرسپوليس و هم استقلال فوتبال تدافعي را دوست ندارند و به دنبال فوتبال تاکتيکي و هجومي هستند. من اميدوارم که پرسپوليس برنده اين بازي باشد. در سال‌هاي اخير شاهد بوديم که در تيم ملي فوتبال تدافعي انجام مي‌شود که اين مسئله هيچ سنخيتي با فوتبال ايراني ندارد؛ چراکه همواره فوتبال ايران يک فوتبال تهاجمي بوده و شاهد بوديم که مهاجمان ايراني هميشه جزو بهترين بازيکنان آسيا بوده‌اند. هم برانکو و هم شفر فوتبال هجومي دوست دارند و مطمئناً از يک دربي خوب لذت خواهيم برد.
مهدوي‌کيا در پاسخ به اين سؤال که دست برانکو روي نيمکت خالي است و اين موضوع شايد پرسپوليسي‌ها را نگران مي‌کند تصريح کرد: من برانکو را مي‌شناسم و تفکراتش را قبول دارم. برانکو معمولاً نشان داده به جز 11 بازيکن اصلي به 3 بازيکن تعويضي بيشتر بازي نمي‌دهد و من اين رفتار و تفکر او را مي‌پسندم. برانکو هميشه 3 بازيکن تعويضي دارد و تعويض‌هايش همان هميشگي است و با همين بازيکنان کار را انجام مي‌دهد. اين مسائل در روند حرکتي برانکو تأثير نمي‌گذارد و او با همين روش و با همين بازيکنان تا اينجاي کار هم در ليگ برتر و هم در ليگ قهرمانان آسيا نتايج بسيار خوبي گرفته است. به نظر من مسئله‌اي که به آن اشاره کرديد نمي‌تواند براي برانکو فاکتور منفي باشد.
وي در خصوص اينکه آيا مي‌توانيد بازي را پيش‌بيني کنيد، تصريح کرد: پيش‌بيني کردن بسيار سخت است اما فکر مي‌کنم پرسپوليس بتواند 2 بر صفر استقلال را شکست دهد، البته شرايط دربي در زمان ما با الان متفاوت است. آن زمان فوتبال دوقطبي بود و همه روي پرسپوليس و استقلال زوم بودند. اما الان فشارها روي اين دو تيم کمتر شده، اين مسئله باعث مي‌شود مربيان با شرايط تاکتيکي بهتري کار را انجام دهند. مربيان دو تيم شجاع هستند و تيمشان را هجومي به زمين مي‌فرستند. اميدوارم در اين دربي مثل همه دربي‌هاي بزرگ دنيا هواداران بازي زيبايي ببينند.
وي در خصوص آخرين وضعيت آکادمي کيا هم گفت: ما در ماه‌هاي ارديبهشت و خرداد که معمولاً تورنمنت‌هاي اروپايي برگزار مي‌شود به اين تورنمنت‌ها مي‌رويم و خوشبختانه نتايج خوبي هم مي‌گيريم. ما در تورنمنت 13 ساله‌ها که تيم‌هاي خوب اروپايي هم حضور داشتند قهرمان شديم و در زير 15 ساله‌ها با بدشانسي در نيمه‌نهايي باختيم و در رده‌بندي به مقام سوم رسيديم. خوشبختانه نتايج خوبي گرفتيم و اين مسئله نشان مي‌دهد که کارمان را خوب انجام مي‌دهيم. مهم اين است که تفاوت بين بازيکنان خودمان با بازيکنان اروپايي را وقتي بزرگتر مي‌شوند، ببينيم و اين مسئله براي ما خوشايند است و نشان مي‌دهد مسير حرکتي ما درست بوده است. الان هم تيم‌هاي ما در ليگ‌هاي ايران با اختلاف 10 امتياز نسبت به رقباي خود در رده اول هستند و از شرايط کاري خودمان راضي هستيم و خوشبختانه مسائلي که آقا مهدي در ذهنش داشته به خوبي پياده شده است.
انتهاي پيام/ا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ برتر به روزهای پایانی بیست و سومین دوره خود نزدیک است و در این بین باز هم مربیان خارجی تازه واردی حضور در فوتبال ایران را تجربه کردند.

در لیگ نوزدهم بود که قانون منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی توسط هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ تصویب شد و برای مدتی لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار داد. در آن مقطع کالدرون و برخی مربیان خارجی دیگر راهی جز پایان همکاری پیدا نکردند، اما پس از چند ماه رفته رفته داستان به روال گذشته خود برگشت. 

در همین راستا وقتی لیگ برتر در دوره بیست و سوم آغاز شد، مارینوس اوزونیدیس یونانی تنها خارجی تازه وارد به لیگ برتر بود و در ادامه ایگناسیو مارتینز در فولاد جانشین منصوریان شد و آلکارس اسپانیایی هم در نساجی مازندران جانشین مهدی رحمتی. این در حالی بود که ژوزه مورایس و پاکو خمس نیز حضورشان را با عملکردی که در فصل گذشته با تراکتور و سپاهان ارائه کرده بودند، تمدید کردند، اما حالا در فاصله 5 هفته مانده تا پایان مسابقات یکی از آنها راه جدایی در پیش گرفته است.

در طول تاریخ اما آلکارس اسپانیایی که خیلی نتوانست در فوتبال ایران دوام بیاورد، شصت و دومین مربی خارجی حاضر در فوتبال ایران بوده که سهمیه اسپانیا را پس از ایگناسو مارتینز سرمربی سابق فولاد خوزستان به عدد دو رساند. 

میروسلاو بلاژویچ کروات، تونی اولیویرای پرتغالی، وینفرد شفر آلمانی، مانوئل ژوزه پرتغالی، جان توشاک ولزی، مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای، قربان بردیف روس، تومباکوویچ یوگوسلاو، برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار کروات، ژرژ لینکنز بلژیکی، ژوزه مورایس پرتغالی (آنگولایی) و برخی نام‌های دیگر را می‌توان در میان نام‌های بزرگ و پرافتخاری قرار داد که به لیگ برتر فوتبال ایران پیوسته‌اند. جالب اینکه به جز مربیات کروات هیچ‌کدامشان حداقل در کسب قهرمنی لیگ برتر موفق نبوده‌اند! 

از سوی دیگر مربیان کروات نظیر پوکله‌کوویچ، زلاتکو کرانچار، اسکوچیچ، فرانچیچ، برانکو، بوناچیچ و ... به شدت حضورشان در فوتبال ایران با توجه به شباهت‌های فرهنگی با 20 مربی بیشترین بوده و به موفقیت‌های قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌‌اند.

آخرین مربی خارجی قهرمان لیگ برتر نیز کروات بوده و برانکو ایوانکوویچ در پایان لیگ هجدهم برای سومین مرتبه با پرسپولیس جشن قهرمانی گرفت. طی 4 سال اخیر هم سه مرتبه یحیی گل‌محمدی و یک مرتبه فرهاد مجیدی موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. پیش از برانکو ایوانکوویچ هم آخرین مربی خارجی لیگ برتر فوتبال ایران که موفق به قهرمانی شده، کرانچار بوده که با سپاهان در لیگ یازدهم موفق به کسب افتخار شده و پیش از این مربی کروات نیز فرانچیچ با فولاد خوزستان موفق به رقم زدن این مهم شده است. پیش از فرانچیچ هم به پوکله‌کوویچ دیگر مربی کروات می‌رسیم که دو مرتبه با پرسپولیس موفق به کسب قهرمانی شده است.

در دوران قبل از انقلاب هم آلن راجرز انگلیسی و رایکوف صرب در لیگ برتر به قهرمانی با استقلال و پرسپولیس نائل شده‌اند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی کشورها نظیر آرژانتین، بلژیک، هلند، یونان، ارمنستان، ولز و ترکمنستان طی 23 دوره لیگ برتر فقط یک نماینده به عنوان مربی در فوتبال ایران داشته‌اند.

به نظر شما شصت و سومین مربی خارجی لیگ برتر سر از کدام تیم درمی‌آورد؟

دیگر خبرها

  • قول می دهم این پرسپولیس قهرمان می شود/ این استقلال شکل قهرمانی نیست
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود
  • ترکیب احتمالی سپاهان در مصاف با استقلال
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • پوستکوعلو: مقابل لیورپول بلاخره با سبک همیشگی بازی کردیم
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • پرسپولیس باید مراقب استاد حاشیه باشد | دروازه‌بانی جذب کنید که ندانیم بیرانوند فیکس است
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)