هنرهای تصویری سوره دولتی نیست/ سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان سودآوری داشتیم!
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۵۹۶۹
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین نشست خبری مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره، امروز دوشنبه ۲ مهرماه با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی حوزه هنری و سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره و دهقانی روابط عمومی این موسسه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست عشیری درباره اهمیت شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی در حاضر بسیار قدرتمندتر و گستردهتر از قبل شده است و مخاطبان بسیار زیادی را در بر گرفته است. اگر در سینما ما به طور میانگین دو الی سه میلیون مخاطب را در بهترین حالت داشته باشیم، این عدد در نمایش خانگی چندین برابر است و با یک دی وی دی یک خانواده از آن استفاده میکنند.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری اظهار کرد: بنا بر این با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم شفاف سازی موسسه این نشست را با اهالی رسانه ترتیب دادیم و آقای خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری را برای این نشست دعوت کردیم.
در ادامه این نشست مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره عملکرد این موسسه در سالهای گذشته و فیلمهای توزیع شده توسط موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موسسه ما از سال ۸۱ به عنوان اولین موسسه پخش ویدئویی در کشور تاسیس شد.
وی افزود: اولویت موسسه ما در خرید و عرضه فیلمها محتوای آنهاست و فیلمهایی با مضمون مذهبی و دفاع مقدس در مجموعه ما بیشتر مورد توجه است. البته برای اینکه بتوانیم در همه ژانرها حضور داشته باشیم، بخشی از فیلمهای پر فروش سال را هم خریداری و توزیع میکنیم.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره بیان کرد: موسسه ما خودکفاست و هیچ بودجه دولتی به ما داده نمیشود. خبرهای مبنی بر دریافت مبالغ کلان از سوی بخشهای دولتی کاملاً کذب است. ما سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای حق رایت فیلمها پرداخت کردیم و در گزارش سالیانهای هم که به مجمع خود دادیم، ۴۰۰ میلیون تومان سوددهی را گزارش کردیم.
وی همچنین درباره افزایش قیمت محصولات شبکه نمایش خانگی گفت: پلی کربنات که ماده اصلی ساخت دی وی دی است از کشور مالزی وارد میشود و بر اثر افزایش قیمت ارز، قیمت آن هم سه برابر شد و ما چارهای جز افزایش قیمت نداشتیم.
خندق آبادی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما خودمان هم می دانستیم بر اثر این افزایش قیمت، شاهد کاهش ۵۰ درصدی فروش خواهیم بود؛ اما قیمت تمام شده محصولمان که ۸۰۰ تومان بود به ۲۰۰۰ تومان رسیده بود و ناگزیر بودیم تا قیمت را در تهران به ۱۰۰۰۰ تومان و در شهرستانها به ۸۰۰۰ تومان برسانیم.
ادامه دارد ...
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سینمای ایران نمایش خانگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پردازش انسانگونه دادهها با استارتآپ «هوش فضایی»
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که دانشمند برجسته کامپیوتر فی-فی لی در حال ساخت استارت آپی است که از پردازش انسان مانند دادههای بصری استفاده میکند تا هوش مصنوعی (AI) را قادر به استدلال پیشرفته کند.
لی، که در زمینه هوش مصنوعی از پیشگامان به حساب میآید، برای سرمایه گذاری اولیه این شرکت پول جمع آوری کرده است. به گفته دو منبع دیگر، سرمایه گذاران شامل شرکت سرمایه گذاری سیلیکون ولی، اندریسن هوروویتز و رادیکال ونچرس، یک شرکت کانادایی است که او سال گذشته به عنوان شریک علمی به آن ملحق شد.
لی به طور گسترده به عنوان مادرخوانده هوش مصنوعی شناخته میشود، عنوانی که از نام پدرخوانده گرفته شده است و اغلب برای اشاره به سه محققی استفاده میشود که جایزه برتر دنیای محاسبات، یعنی جایزه تورینگ، را در سال ۲۰۱۸ به خاطر پیشرفتهای خود در فناوری هوش مصنوعی دریافت کردند.
در توصیف این استارتاپ، یک منبع به گفتوگویی اشاره کرد که لی ماه گذشته در کنفرانس «تِد» (TED) در ونکوور ارائه داده بود. در این گفتوگو، او اشاره کرد که پیشرفتهای اخیر در تحقیقات شامل الگوریتمهایی است که میتوانند بهطور معقولی پیشبینی کنند که تصاویر و متن در محیطهای سهبعدی چگونه خواهند بود و بر اساس این پیشبینیها عمل کنند. این الگوریتمها از یک مفهوم به نام هوش فضایی استفاده میکنند.
برای نشان دادن این ایده، او تصویری از گربهای را نشان داد که پنجه اش را دراز کرده بود و یک لیوان را به سمت لبه میز هل میداد. به گفته او، مغز انسان در کسری از ثانیه میتواند هندسه این لیوان، مکان آن در فضای سه بعدی، رابطه آن با میز، گربه و هر چیز دیگری را ارزیابی کند، سپس پیش بینی کند که چه اتفاقی میافتد و برای جلوگیری از آن اقدام کند.
لی گفت: طبیعت این چرخه با فضیلت را از دیدن و انجام دادن ایجاد کرده است که توسط هوش فضایی نیرو میگیرد.
او اضافه کرد که آزمایشگاه خودش در دانشگاه استنفورد سعی میکرد به رایانهها چگونگی عمل در دنیای سه بعدی را بیاموزد. به عنوان مثال با استفاده از یک مدل زبان بزرگ به یک بازوی رباتیک وظایفی مانند باز کردن در و تهیه یک ساندویچ را در پاسخ به دستورات شفاهی بیاموزد.
لی با توسعه مجموعه داده تصویری بزرگ به نام «ایمیج نت» (ImageNet)، شناخته شده است که به ورود نسلی از فناوریهای بینایی ماشین کمک کرد که برای نخستین باربهطور قابل اعتمادی قادر به شناسایی اشیاء بودند.
لی با ورود به دنیای استارتآپها، به مسابقهای در میان پرطرفدارترین شرکتهای هوش مصنوعی ملحق میشود تا الگوریتمهای خود را به منظور غلبه بر محدودیتهای فناوریهای کنونی مانند مدلهای زبان بزرگ، را که در میان پاسخهای انساننمایی خیرهکننده، گاهی بهطور بیمعنی ادعاهای نادرستی مطرح میکنند، برطرف کند. بسیاری معتقدند که این توانایی استدلال باید قبل از رسیدن مدلهای هوش مصنوعی به هوش عمومی مصنوعی یا (AGI)، به عنوان آستانهای که سیستم میتواند بیشتر و یا بهتر از انسان وظایف را انجام دهد، ایجاد شود.
بعضی پژوهشگران معتقدند که با ساخت نسخههای بزرگتر و پیچیدهتری از مدلهای کنونی، میتوانند استدلال را بهبود بخشند، در حالی که دیگران معتقدند که مسیر پیشرفت شامل استفاده از مدلهای جدید جهانی است که میتوانند اطلاعات تصویری از محیط فیزیکی اطراف خود را جذب کرده و منطق را توسعه دهند، بهطوری که نحوه یادگیری کودکان را تکرار کنند.
انتهای پیام/