Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دومین نشست کمیته فرهنگی اربعین گفت: امسال ٤١ موکب با عنوان احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، از شهرستان‌های فارس از نجف تا کربلا، آماده پذیرایی و خدمات رسانی به زائران حسینی هستند.

صابر سهرابی با بیان اینکه از این تعداد حدود ٢٠ موکب در شهر کربلا مستقر خواهند شد، تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی موکب ها معرفی شخصیت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و برخی از شخصیت‌های استان فارس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این موکب ها همچنین زیارت نامه عاشورا در قالب بسته‌های فرهنگی به زائران ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی کمیته فرهنگی اربعین خاطر نشان کرد: در تمام این موکب‌ها نمایشگاه کتاب و نمایشگاه‌های فرهنگی برپا خواهد شد. همچنین برپایی نمازجماعت با حضور روحانی مستقر در هر موکب از دیگر فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اسامی و مکان هر موکب متعاقباً اعلام خواهد شد.

سهرابی افزود: امسال، برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی به صورت هماهنگ زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر کمیته فرهنگی اربعین برگزار می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما موکب اربعین شاهچراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد گفت: پیش نویس «سند ملی هنر‌های تجسمی» آماده شده است که باید ابتدا باید به تصویب کمیته تخصصی برسد، سپس در شورای هنری مطرح شود و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا در خصوص مهمترین اقدامات هنر‌های تجسمی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: پیش نویس «سند ملی هنر‌های تجسمی» در اداره کل هنر‌های تجسمی آماده شده و لازم است ادامه فرآیند قانونی آن طی شود.

وی افزود: پیش نویس این سند ابتدا باید به تصویب کمیته تخصصی برسد، سپس در شورای هنری مطرح شده و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: گام اول با ارائه پیش‌نویس در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ برداشته شد و امیدواریم روند قانونی آن به سرعت طی شود؛ بنابراین در صورت نهایی شدن «سند ملی هنر‌های تجسمی» ادامه فعالیت‌های وزارت ارشاد در این حوزه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای این سند خواهد بود.

حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی گفت: در سال ۱۴۰۳ هنرمندان هنر‌های تجسمی ایران در رویداد‌های بزرگ بین‌المللی همچون دو سالانه هنر ونیز و اکسپوی ژاپن حضور پیدا خواهند کرد.

تدوین آئین‌نامه اجرایی برای برگزاری اکسپو‌ها و حراجی‌ها

خراسانی‌زاده از تدوین آئین نامه اجرایی برگزاری اکسپوها، حراجی‌ها و ... در اداره کل هنر‌های تجسمی کشور خبر داد و گفت: موضوع حراجی و سامان دادن به اکسپو‌ها بسیار قابل اهمیت است که بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این تنها صدور مجوز برگزاری اکسپوها، حراجی‌ها و ... از سوی اداره کل هنر‌های تجسمی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها صورت می‌گرفته است، اما به این معنا که مبتنی بر یک دستور العمل مشخص یا آئین نامه مشخص پیگیری صورت گیرد تا به حال اقدامی انجام نشده است و در واقع ضابطه‌ای هم وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بر مبنای ماده واحده‌ای که در اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است به منظور ساماندهی حراجی ها، اکسپو‌ها و بازار‌های هنر برنامه ریزی لازم صورت دهد.

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن