Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر ری از عدم بازگشت آب به «چشمه علی» این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر مصیب رحیم زاده 2 مهر ماه با حضور در جمع خبرنگاران که به بازدید از «چشمه علی» آمده بودند، گفت: طبق اظهارات دوستان تاثیر عملیات مترو در کم شدن دبی آب محرز است اما می‌گویند برداشت غیر مجاز از چاه‌ها و همچنین تغییر اقلیم نیز اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آب در مخرج اصلی چشمه خشک شده است، توضیح داد: مخرج اصلی آب را باید باستان شناسان تعیین کنند و مخرج اصلی آب آن قسمتی که نشان دادید نیست و بر اساس عکس‌های اشمیت شاید مخرج اصلی حوضچه وسط باشد. اما باید آزمایش‌های دقیق صورت گیرد.

وی با بیان این که در گذشته دبی آب ۸۰ لیتر در ثانیه بوده اما حالا میانگین ۲۷ لیتر بر ثانیه است گفت: الان دغدغه‌ی ما این است که برگشت آب طولانی شده است چرا که به ما گفته بودند که تا اواسط تابستان به چشمه بر می‌گردد اما برای ما هم سوال است که چرا آب برنگشته است.

رحیم زاده با بیان اینکه جدیدا قول داده‌اند که آب به زودی بر می‌گردد گفت: شاید به خاطر کاهش بارش باران بوده است.

وی با بیان این که قرار بود مترو از نزدیکی «ابن بابویه» رد شود که سازمان میراث فرهنگی مانع از آن شد گفت: اگر مسیر قبلی را مترو طی می‌کرد دقیقا وسط سفره آب زیر زمینی چشمه علی بود و قطعا تاثیراتش بیشتر از الان بود.

رحیم زاده با بیان اینکه شرکت مترو مطالعات را به ما داده است؛ در پاسخ به این سوال که اگر قصور مترو محرز شود چه می‌کنید گفت: از آنجایی که چند اداره دخیل هستند و چشمه علی جاذبه گردشگری بوده و سابقه تاریخی داشته از طریق حوزه قضایی پیگیری خواهیم کرد اما باید صبر کرد تا ببینیم آب به چشمه بر می‌گردد یا نه؟

چشمه علی شهرری -دوم مهر ۹۷

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آب چشمه علی شهرری چشمه علی شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سعید شاهرخی امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از ورود مجموعه ارزشمندی از اشیا باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران به کرمان خبر داد و اظهار کرد: این اشیا که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده است، امروز به کرمان انتقال یافت و هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: بخشی از اشیای این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه چهل خورشیدی به دست آمده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیا مجموعه انتقالی، اشیا حاصل حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در دهه اوایل دهه هشتاد از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور بازگشته است.

وی ادامه داد: بخشی از اشیا مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده است که این اشیا به دوره نوسنگی و حدود ۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

کد خبر 750276

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود