Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی اظهار داشت: واشنگتن، روسیه را مسؤول استفاده احتمالی بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

به گزارش سایت الحره، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما باید زمانی که حمله شیمیایی رخ می‌دهد آن را تجزیه و تحلیل کنیم، ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد اما ما با اطلاعات و تجزیه و تحقیقات جنایی این کار را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان ما از اجرای این اصل اساسی کوتاه نخواهند آمد و جوهره سلاح‌های شیمیایی اساسا با سایر انواع سلاح‌ها متفاوت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمریکا گفت، کشورش هرگز استفاده از هر راهکاری را در صورت استفاده مجدد از سلاح شیمیایی در سوریه بعید نخواهد دانست.

پمپئو ادامه داد: واشنگتن در صورت استفاده از سلاح‌ شیمیایی "منبع رفتار منفی" را مسؤول خواهد دانست.

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی واهی مدعی شد که واشنگتن روسیه را مسؤول استفاده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از سلاح‌های شیمیایی در این کشور می‌داند.

پمپئو همچنین تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا در تاکید این مسأله بسیار جدی است که سلاح‌های شیمیایی هرگز معیاری نخواهد بود که کشورها در رویکردشان در قبال کشورهای جهان از آن استفاده کنند.

آمریکا پیشتر تحریم‌هایی را علیه شرکت نظامی چینی به بهانه خرید تجهیزات نظامی از روسیه اعمال کرده بود. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تحریم‌ها با هدف مجازات روسیه در واکنش به مداخله داخلی‌اش در روند انتخابات آمریکا و عملکرد غیرقابل قبولش در شرق اوکراین و دیگر فعالیت‌های بد این کشور اعمال شده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نام ۳۳ تن از شخصیت‌ها و شرکت‌های روسی را در لیست سیاه درج و محدودیت‌هایی را برای آن‌ها را در انجام فعالیت‌های تجاری بین‌المللی اعمال کرد.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور خلع سلاح هسته‌ای را کامل نسازد، کاهش نخواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار مجدد با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی پیشنهاد داد که در ازای امتیازاتی از سوی آمریکا مکان اصلی سایت هسته‌ای اصلی خود را تعطیل کند.

با این حال مقام‌های دولت آمریکا هنوز پیامی دال بر آمادگی‌شان برای ارائه امتیازات خاص به پیونگ یانگ نفرستاده‌اند.

پمپئو در صحبت‌هایش در مصاحبه با فاکس نیوز به اینکه آمریکا اعلام پایان جنگ دهه ۱۹۵۰ کره را مدنظر دارد اشاره‌ای نکرد. این مساله یکی از مطالبات کره شمالی به نشانه کاهش خصومت‌ها از جانب آمریکا بوده است.

پمپئو به فاکس نیوز گفت: هرکسی ایده خود را از اینکه یک امتیاز چه چیزی می‌تواند باشد، دارد. برخی گمان می‌کنند اینکه دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون به سنگاپور رفت یک امتیاز دادن است. من اینطور فکر نکرده‌ام و رئیس‌جمهور نیز چنین فکری نمی‌کند.

او اظهار داشت: چیزی که ما صراحتا گفته‌ایم این است که تحریم‌های اقتصادی به عنوان نیرو محرکه دستیابی به نتیجه‌ای که به دنبالش هستیم کاهش نخواهد یافت و شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم‌هایش را تا زمانی که ما به خلع سلاح هسته‌ای نهایی دست پیدا کرده باشیم کاهش نخواهد داد.

پمپئو همچنین از همتای خود از کره شمالی دعوت کرد تا نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری داشته باشند.

ترامپ که اخیرا تمایلش را برای دومین نشست با رهبر کره شمالی اعلام کرده، همچنین دیداری با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی خواهد داشت تا در جریان تحولات مربوط به سفر اخیرش به پیونگ یانگ قرار بگیرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ترامپ به تدابیر نصفه و نیمه علاقه‌ای ندارد و می‌خواهد کره شمالی به بازرسان اجازه ورود به همه سایت‌هایش را به منظور بررسی روند خلع سلاح هسته‌ای بدهد.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد