Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-همزمان با آماده شدن بازارها برای حذف صادرات نفت ایران به دلیل تحریم آمریکا، تحلیلگران پیش بینی می کنند، بهای نفت پس از چهار سال، بار دیگر به سطح 100 دلار برای هر بشکه می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا، «دانیل جیگی» موسس شرکت «مرکوریا انرژی» سوئیس روز دوشنبه در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: قیمت های نفت ممکن است در سه ماهه چهارم 2018 ( 9 مهر تا 10 دی ) به بیش از 100 دلار در هر بشکه افزایش یابند، زیرا بازار ظرفیت مازاد چندانی برای جبران حذف بیش از 2 میلیون بشکه در روز صارات نفت ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«بن لاکوک» رئیس شرکت نفتی«ترافیگورا» واقع در آمستردام هلند نیز پیش بینی کرد، قیمت های نفت تا کریسمس به 90 دلار و در اوایل سال 2019 به 100 دلار در هر بشکه خواهند رسید.


قیمت نفت پایه بین المللی برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در ساعت 13:34 بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت سنگاپور با 1.6 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 80 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید.
لاکوک افزود: وقتی رئیس جمهوری امریکا در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) گذشته اعلام کرد که بار دیگر تحریم ها علیه صادرات نفت ایران را بازمی گرداند، دست اندرکاران بازار احتمال دادند صادرات نفت ایران بین 300 تا 700 هزار بشکه در روز کاهش می یابد، اما اکنون پیش بینی می شود صادرات نفت ایران 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.
به گفته وی، کاهش صادرات نفت ایران ممکن است خیلی بیشتر از آنچه باشد که در ماه مه تصور می شد و بنابراین قیمت های نفت نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهند کرد.
این تحلیلگر نفتی با اشاره به اینکه بازار نفت هم اکنون علاوه بر اینکه با چالش کاهش صادرات نفت ایران روبروست، با کاهش چشمگیر تولید نفت ونزوئلا نیز دست و پنجه نرم می کند و پیش بینی افزایش چشمگیر قیمت نفت در آینده مورد انتظار است.
15 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، کنگو، گابن، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید