Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@00:37:52 GMT

چگونه نزد خدا عزیز شویم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۷۳۸۱

چگونه نزد خدا عزیز شویم

به گزارش ایکنا؛ محبت سبب بقا و حیات موجودات است، زیرا همه مخلوقات الهی با محبت او آفریده شدند و خداوند دوست دارد که محبت او شناخته شود. شناخت محبت به چهار شکل، حسی، قلبی، خیالی و عقلی است که ضعیت‌ترین نوع شناخت محبت حسی است که منجر به محبت حسی می‌شود.
از مهمترین ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) مهربانی به همه مخلوقات بود و روز قیامت همه مردم وانفسا را فریاد می‌زنند پیامبر گرامی اسلام (ص) چنان مهربان است که فریاد «ای وای امتم» را سر می‌دهد؛ به همین سبب خداوند با امت او به مهربانی رفتار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اسلام (ص) چنان نسبت به مردم مهربانی داشتند که برای کسانی که هدایت نمی‌شدند غم و اندوه می‌خورند و بسیار رنج می‌بردند که آنان هدایت شوند به همین سبب خداوند در قرآن خطاب به ایشان فرمودند که برای هدایت مردم این همه غم و اندوه نخورند.
خداوند مهربان است و مهربانی را دوست دارد بنابراین اگر کسی بخواهد نزد خداوند عزیز شود باید با دیگران مهربان باشد. مدارا و مهربانی با مردم سبب می‌شود انسان هنگام مرگ راحت جان دهد. یک مسلمان حقیقی باید با همه مردم مهربان باشد و مهربانی خود را به اقوام، دوستان و آشنایان محدود نکند؛ محبت به مردم نشانه عقل شخص است.
بی‌رحمی، بی‌انصافی، بی حیایی، بی هویتی از عوامل مشکل‌زا در جامعه امروزی بشر است در حالی که همه دوستدار مهربانی، رحم و تواضع هستند؛ ما باید دیگران را برای خدا دوست داشته باشیم؛ در واقع با دشمنان مدارا و نسبت به دوستان محبت داشته باشیم.
«حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی- تابستان ۱۳۹۷» انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه محبت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)