Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مدير امور عشاير نقده گفت: عشاير اين شهرستان در نيمه نخست سال جاري يکهزار و 65 تن انواع فرآوده هاي دامي از جمله شير و لبنيات، گوشت و پشم را توليد و به بازار مصرف عرضه کردند.

بهروز قنبري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين مقدار 600 تن گوشت قرمز و 15 تن پشم بوده که به بازار مصرف عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: عشاير نقده روزانه پنج تن شير توليد مي کنند و با اين آمار 450 تن شير و محصولات لبني در نيمه نخست سال جاري توسط عشاير اين شهرستان توليد شده است.
مدير امور عشاير نقده با اشاره به اينکه حدود 80 درصد محصولات لبني توليد شده روانه بازار مصرف مي شود، ادامه داد: عشاير نقده 112 هزار و 500 راس واحد دامي دارند که 2 هزار و 500 واحد از اين دام ها، دام بزرگ و مابقي دام کوچک هستند.
قنبري با اشاره به اينکه يکهزار و 250 خانوار عشايري در نقده وجود دارد، اظهار داشت: جمعيت عشايري اين شهرستان پنج هزار و 800 نفر است که در 55 روستا به صورت متفرقه و در 12 روستا به صورت ثابت زندگي مي کنند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي سومين استان کشور از نظر جمعيت عشايري است و حدود 15 هزار و 599 خانوار عشايري با جمعيتي بالغ بر 104 هزار نفر در اين استان زندگي مي کنند که 3.5 درصد جمعيت استان را تشکيل مي دهند.
عشاير آذربايجان غربي 10 ايل و 22 طايفه مستقل هستند و 16 شهرستان استان با 336 روستاي آذربايجان غربي نيز ويژه عشاير است.
2 ميليون و 670 هزار هکتار اراضي مرتعي در اين استان وجود دارد که از اين مقدار يک ميليون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشاير استان است.
شهرستان 125 هزار نفري نقده يکي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي بوده و در فاصله حدود 80 کيلومتري جنوب ‌شرق اروميه واقع شده ‌است و رتبه چهارم را از نظر جمعيت عشاير در استان دارد.
9918/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر خبر داد.

سردار یحیی الهی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و در پی کسب خبری مبنی بر انتقال نهادهای دامی قاچاق در یکی از مناطق شهرستان پلدختر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران به ۳ دستگاه خودرو کامیون مظنون که پس از توقیف و بازرسی از خودروها ۵۲ تن جو دامی یارانه‌ای و ۶۰ کیسه آرد به وزن ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم  خارج از شبکه توزیع فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ۳ نفر در این رابطه دستگیر شده است، گفت: متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

سردار الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعالیت‌های مجرمانه و غیرقانونی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به  پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه