Web Analytics Made Easy - Statcounter

چکیده مصاحبه:

- تاریخ و فرهنگ 8 سال دفاع مقدس مملو از مضامین، مصادیق و محتواهای ارزشمندی است که گنجینه گرانقدری برای تعلیم و تربیت غیررسمی ماست.  

- وقایع تاریخی می­‌توانند به سرعت تحریف و به صورتی متفاوت تبدیل شوند اما هر چیزی که به وسیله هنر و ادبیات ثبت شود ماندگار خواهد بود.

-انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان، کشوری عزت­مندتر را نتیجه می­‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-در حوزه ادبیات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان بسیار کم کار شده است.

- از مقام معظم رهبری تا کوچکترین مسئول همه تاکید دارند که باید این تاریخ را حفظ کرد اما  در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

پژوهش خبری صداوسیما: ادبیات کودک و نوجوان نقش موثر و مهمی در تعلیم و تربیت نسل جدید دارد و هر چه این ادبیات، منسجم‌­تر، هوشمندانه­‌تر و بالنده‌تر شود، زمینه برای تعلیم و تربیت، هموارتر و ثمرات آن درخشان­‌تر خواهد بود. تاریخ و فرهنگ 8 سال دفاع مقدس مملو از مضامین، مصادیق و محتواهای ارزشمندی است که گنجینه گرانقدری برای تعلیم و تربیت غیررسمی ما در رسیدن به حیات طیبه و انسان متعالی و ساختن دنیایی بهتر فراهم آورده است. در این نوشتار در صددیم تا در گفتگو با آقای مصطفی خرامان نویسنده کودک و نوجوان به موضوع چرایی و چگونگی پرداختن به دفاع مقدس در ادبیات کودک و نوجوان و چالش‌ها و چشم انداز آن بپردازیم.

 

پژوهش خبری//فریفته هدایتی

 

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دفاع مقدس ادبیات کودکان و نوجوانان مصاحبه پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد