Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:39:07 GMT

مدیران وزارت «ورزش و جوانان» جوان‌تر می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۷۸۱۲

مدیران وزارت «ورزش و جوانان» جوان‌تر می‌شوند؟

مجله مهر: ترک کار مدیران دولتی بازنشسته این روزها به مطالبه‌ای از سوی رسانه‌ها تبدیل شده است.  با ابلاغ ماده یک قانون اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی رئیس جمهور، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، روزنامه صبح نو در گزارشی تحت عنوان "جایی برای پیرمردها نیست" نوشته است: «با تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان شاهد ریزشی اساسی در بین مدیران ورزشی خصوصاً روسای فدراسیون‌ها خواهیم بود؛ مدیرانی که ‌سال‌های اخیر و در بخش‌های مهم وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی، جایگاه مادام‌العمری را برای خود ایجاد کرده بودند، حالا بالاجبار باید با صندلی‌های محبوب‌شان وداع کرده و شاهد جوانگرایی در سمت‌ها و پست‌های خود باشند. این مدیران خصوصاً روسای فدراسیون‌های ورزشی در این سال‌ها، از یک‌سو با انتصابی کردن مجامع انتخاباتی و از سوی دیگر با توسل به قانون ایثارگری که به حضورشان در جبهه مربوط می‌شد، از تبصره خاص استفاده کرده و برای خودشان مصونیتی کاذب ایجاد کرده بودند تا کماکان در صندلی ریاست حضور داشته باشند.»

بر اساس این گزارش علاوه بر روسای بسیاری از فدراسیون‌ها، شماری از مدیران وزارت ورزش و جوانان نیز در معرض این قانون هستند که «براین اساس در وزارت ورزش و جوانان نفراتی  همچون آقای محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و خانم فریبا محمدیان، معاون امور بانوان که باید با سمت‌های خود خداحافظی کنند. در فهرست بلندبالای بازنشستگان وزارت ورزش می‌توان از افرادی همچون آقای علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آقای محمدشروین اسبقیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها، برانوش نیک‌بین مدیرکل وزارتی وزارت ورزش نام برد.

از سوی دیگر، درحالی‌که طبق نظر رییس فدراسیون والیبال، علاوه‌بر حدود ۵۳ رییس فدراسیون، تعداد زیادی رییس هیات و روسای مناطق آزاد و... هم شامل این قانون می‌شوند، یکی از رسانه‌ها چند روز پیش اسامی ۲۱ رییس فدراسیون بازنشسته را اعلام کرد، نفراتی که برخی از آن‌ها دنبال تبصره‌هایی برای باقی ماندن در ورزش و برخی دیگر منکر بازنشسته بودن‌شان‌ شده‌اند. اسامی این نفرات به شرح زیر است: "آقایان محمود صیدانلو(اتومبیلرانی)، مسعود سلیمانی (اسکواش)، عبدی افتخاری (اسکی)، غلامعلی علیپور (انجمن‌های ورزشی)، ناصر پورعلی‌فرد (پرورش اندام)، سیدمحمد پولادگر(تکواندو)، غلامرضا شعبانی بهار (تیروکمان)، محمد درخشان (جودو)، حجت‌الله دهخدایی (چوگان)، محمدعلی صبور (سه‌گانه)، فضل‌الله باقرزاده (شمشیربازی)، غلامرضا امینی (قایقرانی)، محمدصادق فرجی (کاراته)، بهروز منتقمی (گلف)، مصطفی کریمی (ناشنوایان)، بهرام شفیع (هاکی)، علی مجدآرا (همگانی)، احمد ضیایی (والیبال)، علی مرادی (وزنه‌برداری) و علیرضا رحیمی (هندبال)."

حال باید دید چه تعداد از این مدیران فدراسیون‌های ورزشی، با ترک جایگاه خود، فرصت را در اختیار مدیران جوان و با انگیزه می‌دهند که شرایط بهتری را برای ورزش ایران به ارمغان آورند.»

کد خبر 4411275

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه صبح نو فدراسیون های ورزشی فریبا محمدیان محمدرضا داورزنی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وزارت ورزش و جوانان کیوسک مطبوعاتی دکه روزنامه صفحه اول روزنامه ها صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی گروهک تروریستی الاحوازیه اهواز ماه محرم اینفوگرافیک مطبوعات ایران عملیات تروریستی ورزش عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود