Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:21:43 GMT

دانشنامه دفاع مقدس مازندران نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۸۱۵۱

دانشنامه دفاع مقدس مازندران نهایی شد

ساری- ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت که دانشنامه دفاع مقدس با یکهزار مدخل در سه محور فرهنگی و اجتماعی، شهدا و اشخاص و جغرافیا و نظامی تهیه و به تصویب نهایی هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردا عبدالله ملکی روز دوشنبه همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان افزود: این دانشنامه فعالیت های ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروهای مردمی و دستگاههای اجرایی استان مازندران را در هشت سال جنگ تحمیلی بازگو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام این که دانشنامه دفاع مقدس در قالب پنج کتاب 500 صفحه ای منتشر می شود، بیان داشت: تهیه و تنظیم دانشنامه مازندران فواید زیادی برای این استان دارد که می توانیم به واسطه آن به جوانان و دولتمردان داشته ها و نداشته های خود را بشناسانیم.
مازندران 10هزار و 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
سردار ملکی همچنین با بیان اینکه تا کنون 110 عنوان کتاب در مورد خاطره ها ، پژوهش ، عملیات و پشتیبانی دفاع مقدس در استان مازندران به چاپ رسیده است، اظهار داشت: امسال نیز از 40 عنوان کتاب دفاع مقدس استان رونمایی خواهد شد.
وی نقش علما در دفاع مقدس ، نقش دستگاه های اجرایی از جمله راه و ترابری ، انتقال خون، نیروگاه شهید سلیمی نکا، و بنیاد امور مهاجرین را از عنوان های کتاب های در دست چاپ اعلام کرد و گفت: اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 50 هزار مهمان از جنوب کشور در مجتمع های رفاهی دولتی و ویلا های بخش خصوصی استان اسکان یافتند باید به نسل جدید انقلاب گزارش شود.
ملکی به کاهش 50 درصدی بودجه عمرانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران هم در سال جاری اشاره کرد و گفت: به همین دلیل بسیاری از فعالیت های عمرانی در موزه دفاع مقدس استان درساری به کندی پیش می رود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود: تاکنون برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران 33میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.
پارک موزه دفاع مقدس مازندران در فضائی به مساحت 60 هکتار در قالب 24 طرح و در 3 فاز در ساری در حال ساخت است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران یکی ازطرح های مهم عمرانی در دست اجرای پارک موزه را پل شهدای غواص بر روی رودخانه تجن عنوان کرد و گفت: شهرداری ساری با تقبل تامین اعتبار حدود هفت میلیارد تومانی آن را در دست ساخت دارد.
فاز نخست این طرح پس از 9 سال با سرمایه گذاری 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اواسط بهمن ماه سال گذشته به مرحله بهره برداری رسیده است .
مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و ساخت مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس با هدف انعکاس گوشه ای از خاطرات سال های حماسه ، عشق و ایثار دلیر مردان این خطه سرسبز ساخته شده است.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشنامه دفاع مقدس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو