Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: با ایجاد واحد‌های مشاوره در معیت محاکم کیفری، جزایی و انقلاب می‌توان در جهت حبس زدایی و استفاده حداکثری و منطقی از مجازات‌های جایگزین حبس، گام‌های مؤثری برداشت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مهدی حسن پور دادستان عمومی و انقلاب مهریز در جلسه کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نظرات  نماینده های ناجا، مددکاران و مشاوران حقوقی در پرونده های مستلزم حبس در قالب ایجاد واحدهای مشاوره را خواستار شد و ابراز داشت: با هدف کاهش جمعیت کیفری، در مراکز استان ها پس از صدور کیفر خواست و تا قبل از صدور رای، نظرات مشورتی مشاوران این واحد اخذ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مهریز تصریح کرد: با تشکیل این واحدهای مشاوره در پرونده های مستلزم حبس پس از مصاحبه و بررسی همه جانبه شخصیت متهم، شرایط ارتکاب جرم، شرایط بزه دیده و خانواده آنان مشاورین این واحد باید نظریه مشورتی خود را در خصوص نوع مجازات جایگزین حبس ارائه دهند تا قاضی محکمه به بهترین روش با رویکرد اصلاحی و اثر گذار با استفاده از این نظریات مشورتی آراء جایگزین حبس صادر نماید.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان یزد و کمیته کاهش آمار زندانیان نشست ها و جلسات متعددی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی این موضوع تشکیل داده است و تصمیمات راهبردی و مؤثری را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حبس کیفرخواست جایگزین حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام بهادری در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام که در سالن جلسات امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد، افزود:  در کنار تبلیغات رسانه ای برای معرفی دستاوردهای انقلاب ،عرصه عمل و خدمت فرصت بسیار خوبی برای معرفی تبلیغ دستاوردها و خدمت های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی ره ادبیات حکومت الله و حکومت طاغوت را وارد واژگان سیاسی کردند، تصریح کرد: یکی از فرازهای بسیار مهم در فرمان امام خمینی مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ این بود که مسئله  مسکن باید حل شود و در این حوزه تبعیض وجود نداشته باشد‌.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مسئله مسکن یکی از وجوه تمایز حکومت الهی با حکومت طاغوت است، اظهار کرد: مسئله مسکن به یکی از معضلات در دوران پهلوی تبدیل شده بود و از آنجایی که حکومت الهی تبعیض را قبول ندارد از این رو هدف  امام خمینی از صدور فرمان ۱۰۰  رفع این تبعیض و داشتن یک خانه برای هر ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در موضع صدور انقلاب به غرب هستیم، یاد آور شد: ما مرزنشینان زبان گویای انقلاب اسلامی هستیم و اگر عمران و سازندگی به نحو احسنت در این مناطق اجرا شود خواهیم نتوانست بهترین وسیله برای تبلیغ نظام و انقلاب تبدیل شویم.

حجت الاسلام بهادری ادامه داد: خانه سازی و خدمت رسانی می‌تواند  بهترین وسیله تبلیغ  کشور به دنیا و کشورهایی باشد که دایه دار توسعه و پیشرفت هستند اما مردمشان در محرومیت زندگی می کنند.

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز