Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه همتی از سوی مسئولان دولتی نسبت به فعال کردن موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی انجام نشده است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام  نصرالله پژمان‌ فر اظهار کرد: در بیش از دو سوم استان‌های کشور باغ موزه‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده اما در خراسان رضوی با وجود اینکه یکی از پرچمداران عرصه دفاع از میهن بوده و هزاران شهید را تقدیم کرده، تاکنون تاسیس این موزه به سرانجام نرسیده و در بدترین وضعیت از نظر تخصیص اعتبار و بلاتکلیفی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگهداری و مراقبت از آثار تاریخی به ویژه آثار مرتبط با ایثار و رشادت‌های یک ملت در دفاع از آب و خاک خود یکی از اموری است که در همه کشورها  مورد توجه و پیگیری قرار می‌گیرد و حتی اگر این اتفاقات مربوط به صدها سال قبل باشد باز هم آن را بخشی از تاریخ خود می‌دانند و در مراقبت از آنها می‌کوشند.

پژمانفر گفت: در ۸ سال دفاع مقدس، مردم شدیدترین مشکلات را متحمل شدند و رشادت‌های بی‌نظیر را به ارمغان آوردند که به عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند برای کشور به شمار می‌آید و بخشی از آن در قالب موزه‌های دفاع مقدس قابل نمایش است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد در دوره قبلی در مورد مکان باغ موزه و اعتبارات، مصوباتی داشتند اما شورای پنجم گره‌گشایی مشخصی در این زمینه انجام ندادند و مصوبات شورای قبلی نیز عملیاتی نشده است.

وی گفت: متاسفانه همتی از جانب مسئولان دولتی به ‌ویژه استاندار نسبت به فعال کردن موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی انجام نشده و این امری نگران ‌کننده است که اعتراض عمومی ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای استان را به همراه داشته است. چرا استان خراسان رضوی باید در زمینه راه‌اندازی موزه دفاع مقدس اینقدر ضعیف عمل کند و درحالی که بالاترین رتبه‌ها را در عرصه دفاع مقدس داشته اما زمینه‌ای برای به نمایش گذاشتن این ظرفیت‌ها در استان فراهم نشده است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنین موزه‌ای می‌تواند مرکزی باشد برای میلیون‌ها زائری که به مشهد سفر می‌کنند تا در کنار بهره‌مندی از ظرفیت معنوی حرم رضوی با رشادت‌های مردم خراسان رضوی نیز آشنا شوند و وقت خود را در بازدید از این موزه بگذرانند.

پژمانفر اظهار کرد: تاکنون پیگیری‌های فراوانی در تهران و استان در این زمینه انجام شده است و در جلسه‌ای که با مدیرکل مسکن و شهرسازی داشتیم قرار بود طبق دستور وزیر، مساعدت‌هایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری شده اما ضعف شدید اراده و اینکه انجام این مهم در اولویت کاری مسئولان استان نیست، سبب شده است که کار تاکنون به نتیجه نرسیده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس مشهد مسئولان استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به یکی از دغدغه‌های مهم در بحث زباله، افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری را حل یکی از مهم‌ترین معضلات شهری و حتی استانی مازندران مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی، امروز_سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در دیدار اعضای شورا و شهردار شهر ساری با آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقدامات شورای شهر و شهرداری ساری اظهار کرد: تاکنون تمام تلاش برای این اقدامات انجام شده که رضایت‌مندی نسبی در میان مردم و پرسنل را در برداشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری در اجرای اکثر برنامه‌های فرهنگی شهر دخیل است و کمک شایانی به این مباحث انجام می‌دهد، افزود: چند پروژه شاخص برای امسال تعریف شده که مهم‌ترین آن پروژه پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه)، پل تا پل و چهار راه این شهر آشوب در حال اجرا است.

رئیس شورای شهر ساری یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران شهری ساری را در بحث نیروگاه زباله سوز عنوان کرد و گفت: امیدواریم این پروژه هرچه زودتر انجام شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه در چند روز پایان سال حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن زباله در شهر ساری جمع‌آوری شده که عدد قابل توجه‌ای است، اظهار داشت: شاید با افتتاح این نیروگاه یکی از مهم‌ترین معضلات شهر و حتی استان که همان موضوع زباله است، حل شود.

علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این دیدار با اشاره به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان مازندران عنوان کرد: از شما تقاضا می‌شود تا در خصوص برخی پروژه‌های ضروری شهر مانند پل سه راه جویبار و همچنین نیروگاه زباله سوز به عنوان یکی از معضلات همیشگی شهر، شخصاً ورود کنید تا هر چه زودتر حل شود.

سید افشین راسخ دیگر عضو شورا نیز مطرح کرد: شهرداری ساری فقط می‌تواند با یک رفتار جهادی از این بحران خارج شود لذا باید با تلاش و خدمت بیشتر رضایت‌مندی مردم را به دست بیاوریم.

وی افزود: بنده معتقدم خدمات و کارهای که در حال انجام است اصلاً در حد و شأن مردم شهر ساری نیست.

حسین وریجی عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن سفر ریاست جمهوری به این استان باید این موضوع به یک فرصت تبدیل شود، افزود: مسافران زیادی از شهر ساری عبور می‌کنند و متأسفانه اوضاع کمربندی شهر اصلاً خوب نیست؛ باید نسبت به ترمیم و همچنین ساخت پل اقدام کنیم و این با همکاری حضرتعالی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 745235

دیگر خبرها

  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • پرواز مشهد - قشم برقرار شد
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات