Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - معاون شورای استانی «کاپیسا» در شرق افغانستان مدعی است که بر اثر حملات هوایی نظامیان خارجی در شهرستان «تگاب» این استان، 13 غیر نظامی کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، «محفوظ صافی» روز دوشنبه اعلام کرد که شب گذشته هواپیماهای خارجی شهرستان تگاب را بمباران کرده اند که این تعداد غیر نظامی که درمیانشان زنان و کودکان نیز هستند ، کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر چند این خبر را تاکنون مقامات نظامی تایید یا رد نکرده اند اما صافی می گوید که سه تن دیگر در این حمله زخمی شدند و زخمی های رویداد به بیمارستان انتقال داده شده اند.
سخنگوی استانداری کاپیسا البته وقوع این حمله هوایی را در شهرستان تگاب تائید کرده اما گفته است که به غیر نظامیان تلفات وارد نشده است.
امروز همچنین در کابل پایتخت افغانستان حدود 100 تن از شهروندان استان «ننگرهار» در مقابل مجلس نمایندگان تجمع کردند و از حملات نیروی ویژه افغان به نام «صفریک» که با نظامیان خارجی عملیات های مشترک انجام می دهند، شکایت داشتند و این نیروها را متهم به کشتن غیر نظامیان کردند.
این افراد امروز در مقابل مجلس مدعی شدند که در حملات مشترک این نیروها حدود 49 تن از مردم در استان های «پروان»، «کابل» و «ننگرهار» کشته شده اند و اگر نمایندگان مجلس جلو این کشتار را نگیرد آنها در مقابل دولت دست به اعتراض اجتماعی خواهند زد.
این افراد با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی نیز دیدار کردند و خواستار جلوگیری از عملیات های نیروی صفر یک علیه منازل خود شدند.
حکمتیار با محکوم کردن این عملیات ها و کشتن غیر نظامیان، در این دیدار طالبان و داعش را یکی خواند و تأکید کرد که عملکرد طالبان و داعش با هم تفاوتی ندارد و تنها رنگ پرچم های آنها متفاوت است.
«عبدالرحمان منگل» سخنگوی استاندار میدان وردک افغانستان امروز اعلام کرد که در عملیات نیروهای افغان در این استان 42 تن از افراد گروه طالبان کشته و 30 تن از آنها هم زخمی شدند.
وی افزود در میان این افراد که در شهرستان «جغتو» این استان کشته شدند ، شماری از فرماندهان طالبان نیز در بین کشته ها هستند.
دیروز «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان که برای توضیح بابت گسترش ناامنی به مجلس سنا فراخوانده شده بود، از تلفات سنگین نیروهای ارتش در یک ماه گذشته خبر داد.
وی گفت که در طول یک ماه 513 نیروی ارتش کشته و بیش از 700 تن دیگر زخمی شده اند و افزود که تلفات مخالفان تا چهار برابر نیروهای دولتی است.
آساق*291*1104**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله هوايي خارجي كشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست

حماس در عملیاتی غافل‌گیرکننده در جنوب فلسطین اشغالی یک مقر فرماندهیِ تازه‌تأسیس برای بمباران رفح را هدف قرار داد و دست‌کم ۳ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر