Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی ۱۸ بهمن برگزار می‌شود.

‌به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی، امروز دوم مهرماه در نشستی خبری عنوان کرد: وقتی پیشنهاد برگزاری همایش  را به فرزند آیت‌الله العظمی لنکرانی ارائه کردیم ایشان استقبال کردند لذا بلافاصله به تعیین محورها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کتاب قرآنی «مدخل التفسیر» آیت‌الله العظمی لنکرانی که به مباحث علوم قرآنی می‌پردازد، افزود: این کتاب دارای چهارمحور اعجاز قرآن و شبهات آن، قرائات، اصول تفسیر و تحریف‌ناپذیری و شبهات تحریف ناپذیری است؛ بنا بود روی این کتاب کار شود ولی تصمیم براین شد تا کار منحصر به آن نباشد زیرا آیت‌الله مباحث قرآنی در آثار دیگر هم دارند که ما  ۴۰۰ صفحه از مطالب قرآنی را از سایر آثار استخراج کرده‌ایم.

قمرزاده بیان کرد: نظرات ایشان در مورد ناسخ و منسوخ، جمع قرآن و ... به صورت تک‌نگاری آماده و در سایت ایشان قرار گرفته است؛ بنابراین در محورهای همایش علاوه بر این محورها، موضوعات دیگری نیز در دستور کار قرار گرفت.

دبیر علمی همایش با اشاره به همکاری مجموعه‌ها و مراکز پژوهشی دیگر در برگزاری همایش مذکور عنوان کرد: تاکنون پژوهشگاه‌های فرهنگ و اندیشه، حوزه و دانشگاه، علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه رضوی، دانشگاه قم، مرکز مدیریت حوزه خواهران و برادران و ... برای برگزاری همایش اعلام آمادگی کرده  و در ارزیابی مقالات و آثار همچنین برگزاری نشست‌های علمی با ما همکاری دارند همچنین پیش نشستی برای هند نیز پیش‌بینی شده است.

قمرزاده با اشاره به تشکیل کمیته علمی با حضور قرآن‌پژوهان برجسته اظهار کرد: مجموعه نشست‌های قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن آماده شده و در آستانه همایش به چاپ می‌رسد و در همایش رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ مقاله سفارشی در مورد همایش نیز ارائه شده است عنوان کرد: به همه مقالات پذیرفته شده در همایش امتیاز مقالات عملی ISC اعطا و مقالات برگزیده نیز در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

وی اعلام کرد: این همایش در روز ۱۸ بهمن ماه یعنی روز رحلت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی که احیاگر فاطمیه هستند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام قرآن کريم منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه نامه یکی از مسؤولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

کد خبر 6095369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید