Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی(ره) از برگزاری این همایش در آبان ماه سال جاری در قم خبر داد. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین عظیمی در نشست خبری همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) که ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه ملتی استوارتر، پایدارتر و محکم‌تر است که آیینش را در همه زمینه‌ها از قرآن کریم برداشت کرده باشد، اظهار داشت: ازجمله این زمینه‌ها فقه بوده و فقیهی دارای علم بیشتر و گسترده‌تری است که بهره بیشتری از قرآن کریم برده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فقه شیعی را به دلیل بهره‌برداری گسترده از قرآن کریم بسیار قوی برشمرد و افزود: فقه شیعه دارای گستردگی و پویش بالایی است چراکه فقه شیعه برداشت‌ها و تفسیرهای عمیقی نسبت به قرآن کردیم داشته و این مهم سبب استحکام این مذهب بوده است.

دبیر همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی(ره) ابراز کرد: همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی(ره) را طراحی کرده و با هدف نشان دادن رابطه مرجعیت، فقاهت و فقیهان با قرآن و همچنین روشن‌سازی مردم از اینکه فقهای شیعه طبق قرآن کریم فتوا داده و فقه شیعه فقهی قرآنی است را برگزار خواهیم کرد.

عظیمی با اشاره به علم گسترده آیت‌الله فاضل لنکرانی نسبت به قرآن کریم خاطرنشان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی دیدگاهی قرآنی دارند که می‌تواند برای دانشگاهیان و اهالی حوزه جالب، شنیدنی و مورداستفاده باشد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده نیز همایشی بزرگتر درباره دیدگاه‌های قرانی آیت‌الله فاضل لنکرانی و استفاده ایشان از آیات را خواهیم داشت، افزود: دبیر علمی این همایش حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قمر زاده و دبیر اجرایی همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی(ره) و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالوهاب مسترجمی خواهند بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسن قمر زاده  دبیر علمی این همایش، آیت‌الله فاضل لنکرانی را عالمی انقلابی و عمیق برشمرد و گفت: از همین‌جا دعوت می‌شود که تمامی مراکزی که در زمینهٔ قرآن و تفسیر فعالیت هستند در این همایش شرکت کرده و مقالات خود را به این همایش ارائه کنند.

دبیر اجرایی همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی(ره) نیز با بیان اقدامات اجرایی این همایش ادامه داد: تشکیل دبیرخانه برای پایش اطلاعات، اخذ مجود ‌isc (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) و برگزاری جلسات کمیته علمی و فقهی ازجمله اقدامات اجرایی این همایش بوده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالوهاب مسترجمی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا یکم آذرماه و زمان برگزاری همایش در روز 18 آبان ماه مصادف با ایام فاطمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواهد بود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد