Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس، تاکید کرد: دیوان لاهه سوم اکتبر صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا را اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی در توضیح اعلام رأی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در مورد شکایت ایران از آمریکا، گفت: بر اساس روند رسیدگی پرونده‌ها در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه؛ طرف‌ها ابتدا در دیوان طرح دعوا می‌کنند و بعد از آن دیوان احراز صلاحیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در مورد شکایت ایران از آمریکا نیز حرف‌های دو طرف را شنیده و در روزهای آتی صلاحیت رسیدگی به این پرونده را اعلام خواهد کرد لذا قرار نیست سوم اکتبر رأی اعلام شود.

وی افزود: پس از احراز صلاحیت، اسناد مربوط به پرونده از دو طرف گرفته می‌شود و دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه نسبت به رسیدگی پرونده شکایت ایران از آمریکا ورود پیدا می‌کند.

رحیمی‌ جهان‌آبادی تصریح کرد: رأی ترافعی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه الزام‌آور است و اعلام نظر به تنهایی نمی‌تواند در صدور رأی تاثیرگذار باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به شرایطی که تاکنون پیش رفته به نظر می‌رسد که دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه احراز صلاحیت خود را اعلام و به این پرونده ورود پیدا می‌کند.

همچنین به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رای خود در خصوص شکایت ایران از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه این کشور را در روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) اعلام خواهد کرد. لذا براساس این بیانیه دو طرف تا روز ۸ اکتبر فرصت دارند تا اعتراض خود به حکم صادره را اعلام کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شکایت ایران در لاهه قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه موضع واشنگتن را در قبال بازداشت‌های احتمالی توسط دادگاه کیفری بین‌المللی در اسرائیل ابراز و ادعا کرد که این دادگاه "صلاحیتی" در این خصوص ندارد.

این اظهارات در بحبوحه افزایش ابهامات مبنی بر اینکه دادگاه لاهه می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات اسرائیلی را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه صادر کند، بیان می‌شود.

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم]اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی]را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم]اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟