Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:44:20 GMT

جنگ تجاری چین و آمریکا مودم و روتر را گران می کند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۹۰۸۰

جنگ تجاری چین و آمریکا مودم و روتر را گران می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسین ایج، بازار تولید محصولاتی مانند روتر، مودم و دیگر سخت افزارهای مورد نیاز برای تامین دسترسی به اینترنت میلیاردها دلار ارزش دارد و وضع تعرفه های تجاری بالا بر روی واردات این کالاها می تواند باعث افزایش قیمت تمام شده آنها برای شرکت ها و مصرف کنندگان و در نتیجه افزایش هزینه های دسترسی به اینترنت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تعرفه های آمریکا در مورد کالاهای چینی تاثیر عمیقی بر روی بازار ۲۰۰ میلیارد دلاری محصولات چینی خواهد داشت و ممکن است قیمت کالاهایی مانند بلندگوها و ساعت های هوشمند نیز که از اقلام چینی زیادی بهره مند هستند، بیشتر شود.

افزایش ۱۰ درصدی تعرفه واردات کالاهایی مانند روتر، مودم، سوئیچ و ... از ساعاتی دیگر در آمریکا اعمال می شود و واکنش متقابل چین به این رفتار خصمانه آمریکا می تواند باعث افزایش تصاعدی قیمت کالاهای الکترونیک و محصولات فناوری اطلاعات شود.

جیم برنان تحلیل گر شرکت آریس می گوید: ما تصور می کنیم جنگ تعرفه ها بر روی قیمت ده ها میلیون محصولی که دسترسی به اینترنت پرسرعت را ممکن می کنند، تاثیر منفی می گذارد. این رفتارها کاملا به ضرر مشتریان است و هزینه خرید مودم، روتر و دیگر تجهیزات شبکه ای را افزایش می دهد. نکته مهم این است که گمرک مرزی آمریکا تفاوتی میان محصولات شبکه ای که کاربرد خانگی دارند با محصولاتی که کاربرد تجاری و غیرخانگی دارند، تفاوتی قائل نشده و قصد دارد تعرفه همه آنها را افزایش دهد.

کد خبر 4411264

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا اینترنت پرسرعت تعرفه واردات گمرک چین سخت افزار نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی دانشگاه آزاد اسلامی هوشمندسازی امنیت اطلاعات هوش مصنوعی سازمان فضایی ایران واحد علوم و تحقیقات گوشی آیفون سلول بنیادی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟

در سال‌های اخیر با توجه به پیامد‌های منفی افزایش قیمت سوخت، دولت ناچار شده علی‌رغم میل باطنی، نرخ بنزین را ثابت نگه دارد.

به گزارش تجارت نیوز؛ بر همین اساس بحث ورود خودرو‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل کشور از ابتدای سال جاری و با ورود عباس علی‌آبادی به ساختمان وزارت صمت با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. طی همین فاصله، خودروسازان بخش خصوصی و داخلی از محصولات تمام‌برقی خود رونمایی کردند که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شوند.

یکی از اصلی‌ترین پرسش مصرف‌کنندگان این است که از لحاظ قیمت سوخت، شارژ خودرو‌های برقی به‌صرفه‌تر خواهد بود یا پر کردن مخزن سوخت یک خودروی بنزینی؟

هر باک بنزین معادل قیمت ۹ بار شارژ کامل خودروی برقی!

برای مقایسه هزینه سوخت خودرو‌های بنزینی و برقی، باید در نظر داشت که طبق گفته مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، تعرفه شارژ خودرو‌های برقی تا اطلاع ثانوی به ازای هر کیلووات ساعت، ۵۴۷ تومان بوده و هر زمانی که تعرفه برق واحد‌های تجاری تغییر کند، تعرفه شارژ خودرو‌های برقی هم تغییر خواهد کرد؛ بنابراین هزینه شارژ شش محصول تمام برقی که ورودشان در آینده نزدیک به بازار ایران تأیید شده، به شرح زیر است.

اطلس برقی با کمترین ظرفیت باتری نسبت به محصولات دیگر با حدود ۱۹ هزار تومان می‌تواند کامل شارژ شود. جک E۵۰A کرمان موتور با ۲۷ هزار تومان، ری‌را برقی، آریزو ۵ ev و هونگچی EQM۵ با حدود ۲۹ هزار تومان و اسکای‌ول ET۵ با بیشترین ظرفیت باتری می‌تواند تنها با پرداخت ۳۹ هزار تومان به صورت کامل شارژ شود.

البته باید این نکته را نیز درنظر داشت که ظرفیت باتری‌هایی که خودروسازان اعلام می‌کنند، غالباً به صورت اسمی بوده و علاوه‌بر آن، باید مقاومت باتری و کابل‌های شارژ هم به ظرفیت فوق اضافه شود؛ بنابراین نرخ‌های اعلامی به صورت تقریبی محاسبه شده است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • دسترسی بدون واسطه گردشگران به محصولات محلی فراهم شود
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟