Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: به افرادی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند توصیه می‌شود حتما واکسن آنفلونزا و مننژیت را پیش از سفر تزریق کنند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، عباس خاکسار عشاق معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: آنفلونزا یکی از عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفس است که شیوع آن هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند به همین دلیل هر سال با فرارسیدن فصل سرما، واکسن آنفلونزا در مراکز درمانی و درمانگاه هلال‌احمر عرضه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسن آنفلونزا در هر سال با توجه به ویروس‌ سال‌های پیش تهیه می‌شود، گفت: تزریق این واکسن برای عموم مردم توصیه نمی شود زیرا پس از گذراندن دوره بیماری بهبود می‌یابند، اما ویروس آنفلونزا ممکن است برای برخی افراد، بسیار خطرناک و حتی کشنده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: این گروه‌ شامل افراد بالای 65 سال، افراد دارای سابقه ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، خاص و مزمن، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، افراد کم‌ توان، کودکان زیر 5 سال و افراد دارای بیماری قلبی یا کلیه که توان ضعیفی برای مقابله با عفونت‌ها دارند، می‌شود.

خاکسار عشاق با بیان اینکه واکسن آنفلونزا عارضه جدی ندارد، افزود: تنها عارضه آن ابتلا به شبه آنفلونزای ضعیف به مدت چند روز است.

پیش از سفر اربعین واکسن مننژیت بزنید

وی با توجه به در پیش بودن ایام اربعین هم تأکید کرد: به افرادی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند توصیه می‌شود حتما واکسن آنفلونزا و مننژیت را پیش از سفر تزریق کنند.

خاکسار تصریح کرد: افرادی که جزء گروه‌ پر خطر قرار دارند، حتما باید واکسن مننژیت را پیش از رفتن به کشور عراق دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی اعلام کرد: واکسن آنفلونزا به تعداد کافی در درمانگاه هلال‌احمر موجود بوده و مشکل نداریم و 300 دوز واکسن مننژیت هم از محل سهمیه حجاج باقی مانده که متقاضیان با مراجعه به درمانگاه می‌توانند آن را دریافت کنند.

خاکسار گفت: هزینه واکسن مننژیت 60 هزار تومان و آنفلونزا نزدیک به 35 هزار تومان است که افراد می‌توانند صبح‌ها با مراجعه به درمانگاه هلال‌احمر آن را دریافت کنند.

وی مطرح کرد: البته برای افرادی که قصد سفر به خارج کشور مانند عربستان، عراق یا کشورهای آفریقایی را ندارند، نوع عادی واکسن مننژیت که سبک‌تر بوده و به طور فراوان در مراکز بهداشتی، درمانی موجود است، کفایت می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زیارت اربعین عراق قدس آنلاین واکسن آنفلوآنزا واکسن مننژیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۴ هزار تخته پتو از اصفهان به مقصد مناطق سیل زده خوزستان بارگیری و ارسال شده است.


محمد نوید متقی افزود: به منظور کمک مردم سیل زده خوزستان بیش از ۲۵۰۰ تخته پتو از انبار‌های امدادی جمعیت هلال احمرخوانسار و ۲۱۰۴ تخته پتو از انبار‌های امدادی جمعیت هلال احمر کاشان به این مناطق ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • اقدامات داوطلبان هلال احمر ماندگار است
  • سقوط ۴ نفر از کوه «ژالانه» پاوه
  • اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در دامغان
  • بارش برف در محور تکاب - شاهین دژ / امدادرسانی به ۱۷۰ نفر+فیلم
  • بارش برف در محور تکاب - شاهین دژ / امدادرسانی به ۱۷۰ نفر
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • لحظه نجات جان هموطن فارسی توسط نجاتگران هلال احمر + فیلم
  • ارسال بیش از ۴ هزار تخته پتو به مناطق سیل زده خوزستان