Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان امسال 100 باب کتابخانه روستایی در مناطق محروم کشور تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدهادی حسینی در حاشیه افتتاح نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل و در بازدید از غرفه کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: از ابتدای امسال 45 باب کتابخانه روستایی در سطح کشور افتتاح شده و مابقی این واحدها نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه در مناطق روستایی و محروم جزو اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما به شدت در مناطق محروم و روستایی نیازمند احداث کتابخانه هستیم و از این روی با همکاری بخشداران، دهیاران، فرمانداران و استانداران سعی می‌کنیم خانه‌های قدیمی و یا مکان‌های بلااستفاده را تبدیل به کتابخانه‌ کنیم تا به نوعی به عطش کتابخوانان در تامین کتاب‌های جدید در مناطق محروم‌، روستایی و دورافتاده کمکی کرده باشیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قطعا این امر به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک خواهد کرد و ما سعی‌ می‌کنیم تا از طریق توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستایی و همچنین شهرهای کوچکی که فاقد کتابخانه هستند به تقویت این فرهنگ متعالی بیش از گذشته کمک کنیم.
حسینی به اجرای طرح‌های متفاوت در نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره و تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از اجزای وزارت فرهنگ و ارشاد است و جزو لاینفک این وزارتخانه محسوب می‌شود و به قدر کافی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهاد کتابخانه‌های عمومی توجه و دقت لازم را دارد.
وی ضرورت ارتقای پرداختی شهرداری‌ها را به نهاد کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد به یک و نیم درصد یادآور شد و گفت: همانطوری که قبل از پیروزی انقلاب این پرداختی از محل‌ درآمدها یک و نیم درصد بود امیدواریم این شرایط دوباره احیا شود چرا که نیم درصد فعلی جوابگوی نیاز توسعه کتابخانه‌ها نیست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم با همت نمایندگان مجلس و پیشنهادی که دولت ارائه خواهد کرد این پرداختی شهرداری‌ از محل درآمدها به نهاد کتابخانه‌های عمومی به یک تا یک و نیم درصد افزایش یابد تا یک حرکت تحولی را شاهد باشیم.
حسینی ادامه داد: این امر نه تنها به نفع شهرداری است بلکه به توسعه فرهنگ شهرنشینی نیز کمک خواهد کرد و در سایه فعالیت‌های متنوع فرهنگی نیز که با همکاری شهرداری‌ها روی می‌دهد در حقیقت بسیاری از آسیب‌های شهری و تهدیدها کاهش یافته و به نوعی در کاهش تولید زباله و در کنار آن افزایش آگاهی و دانش مردم در حفظ و صیانت از شهر و نگهداری از تاسیسات شهری موثر خواهد بود.
وی گفت: امیدواریم یک حرکت خوب در راستای توسعه امر کتاب و کتابخوانی با همکاری شهرداری و نهادهای فرهنگی اتفاق بیفتد تا زمینه یک تحول جدی و اساسی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بازدید از غرفه خانه مطبوعات به اهالی رسانه به ویژه نشریات مکتوب قول داد تا در تامین کاغذ مورد نیاز آنها تلاشی جدی انجام دهد.
حسینی افزود: به نا به درخواست خانه مطبوعات استان اردبیل ما آمادگی داریم تا نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای راه‌اندازی یک چاپخانه رول در استان اردبیل اقدام کنیم که در این راستا همت اهاللی مطبوعات می‌تواند موثر و راهگشا باشد.
وی خاطرنشان کرد: با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی‌هایی را خواهم داشت تا کاغذ موردنیاز نشریات محلی در استان‌ها به ویژه استان اردبیل به نحو مناسب تامین شود چرا که قرار است با ارز دولتی واردات کاغذ به کشور انجام شده و در بین استان‌ها توزیع شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه نذر کتاب نیز گفت: حرکت خوبی که جوانان استان اردبیل در قالب نذر کتاب شروع کردند یک حرکت مناسب و شایسته است و امیدواریم در قالب این اقدام که امسال 9 هزار جلد کتاب به علاقمندان اهدا شده ما نیز تازه‌ترین کتاب‌ها را در اختیار این مجموعه قرار دهیم.
حسینی اظهار کرد: با مشاهده غرفه نذر کتاب و همچنین ایستگاه‌هایی که در سطح شهر توسط جوانان علاقمند به حوزه کتاب و کتابخوانی دایر شده بود ما نیز سعی خواهیم کرد تا به میزان مورد نیاز کتاب‌هایی را در اختیار این مجموعه قرار دهیم تا به صورت گردشی مردم از آن استفاده کرده و خود اهالی کتاب نیز خود مردم بعد از مطالعه نسبت به اهدای آن به دیگر هموطنان اقدام جدی و لازم را انجام دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 شهرداری شهرنشینی واردات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام‌ برده می‌شد؛ شایعاتی که در روزهای اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کارهای نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.   

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی