Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از فعالیت 4 هزار کانون علمی و فرهنگی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلامرضا غفاری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که کمتر یک میلیون در مجموعه وزارت علوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به بیشترین حضور دانشجویان کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی بیشتر از کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 4 هزار کانون در سطح دانشگاه‌ها وجود دارند که در زمینه‌های مذهبی، دینی، هنری و سلامت اجتماعی در سراسر دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند.

غفاری یادآور شد: فعالیت‌های علمی توسط انجمن‌های علمی انجام می‌شود که حدود 9 هزار و 500 انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که این انجمن‌های علمی بعد از طی مراحلی ۳۸ اتحادیه تشکیل داده‌اند.

وی افزود: انجمن‌های علمی واسطه معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها با مجموعه بیرون از دانشگاه هستند که فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در زمینه کانون‌های فرهنگی بخشی از کار مربوط به تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی مانند انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی و نشریات دانشجویی است که دانشجویان محور حرکت این فعالیت‌ها هستند.

غفاری گفت: این انجمن‌ها از اعتبارات فرهنگی دانشگاه استفاده می‌کنند و در صورت برگزاری جشنواره‌های ملی از اعتبارات وزارت علوم هم بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان