Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:04:34 GMT

شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۹۵۹۸

شناسایی سلول های بنیادین برای تسریع درمان شکستگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گروهی از محققان دانشگاه استنفورد سلول های بنیادین اسکلت انسان را شناسایی کرده اند. آنها در مرحله بعد یک شجره خانوادگی از سلول ها ابداع کردند که قابلیت احیای استخوان و غضروف را دارد.

می توان این سلول های بنیادین را از استخوان ها جدا کرده یا آنها را از سلول های مخصوص در چربی تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتار این سلول ها قابل پیش بینی است و نیازی نیست پزشکان هنگام استفاده از آنها در درمان های مختلف نگران نتایج باشند.

محققان برای ردیابی سلول بنیادین اسکلتی انسان نمی توانستند از روش های آزمایشگاهی معمول استفاده کنند که در موش ها به کار می رود. آنها پروفایل ژن های موش را با پروفایل چند نوع سلول انسانی مقایسه کردند. این سلول ها در انتهای استخوان های انسان رشد می کند.

 محققان با این روش سلول هایی را یافتند که پروتئین های مشابهی مانند سلول های بنیادین اسکلتی موش داشتند. به این ترتیب محققان نشانگرهای مرتبط را در سلول های بنیادین انسانی ردیابی کردند.

این یافته ها در درمان سریع تر استخوان های شکسته و ترمیم غضروف کمک می کند. همچنین از وخامت بیماری هایی مانند آرتروز و پوکی استخوان نیز کاسته می شود.

کد خبر 4411375 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: آرتروز پوکی استخوان سلول بنیادی نوآوری نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی دانشگاه آزاد اسلامی هوشمندسازی امنیت اطلاعات هوش مصنوعی سازمان فضایی ایران واحد علوم و تحقیقات گوشی آیفون سلول بنیادی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟