Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:03:20 GMT

درباره محرم و راهپیمایی اربعین

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۹۸۵۳

درباره محرم و راهپیمایی اربعین

قزوین - ایرنا - مدیر مسئول روزنامه ولایت چاپ قزوین در شماره جدید خود یادداشتی درباره محرم و راهپیمایی اربعین به چاپ رسانده است.

در این مطلب که به قلم سیدعبدالعظیم موسوی منتشر شده، می خوانیم: اصل عزاداری ‌های محرم شامل منافعی است که اهمیت آن بیشتر از ما برای دشمنان شناخته شده است.
بسیاری از نقدهایی که به محرم می‌شود؛ حرف حقی است که به فرموده علی (ع) از آن اراده باطل می‌شود، از کثیف ‌شدن معابر و رنج رفتگران بعد از عاشورا گرفته تا قمه ‌زنی و گل مالی و سینه ‌خیز رفتن روی آسفالت و صدای سگ درآوردن و مداحی‌های آنچنانی و درآمدهای مداحی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواردی قابل تامل است؛ اما بیشتر از دلسوزان واقعی محرم، کسانی برای آن دلسوزی می‌کنند که اصل قیام مصلحانه امام حسین (ع) را قبول ندارند. (این تعبیر قیام مصلحانه در مقابل قیام مسلحانه را اولین بار از حضرت آیت‌اله جوادی آملی شنیدم و عجب تعبیر پرمغز و زیبایی است.)
موسوی در ادامه یاداشت خود افزوده است: حضرت امام خمینی جمله ‌ای کلیدی و مهم دارد که فهمیدن آن بسیاری از دغدغه ‌ها را از شکل تحقیر و تخریب ‌کننده‌اش به هیبت فرهنگی و سازنده تبدیل می‌کند. حضرت امام در مورد آیین ‌های عزاداری اباعبدا... الحسین می‌فرمایند: تا چیزی را به مردم نداده‌اید آنچه که دارند؛ نگیرید.
گاهی میزان اهمیت هر پدیده‌ای را در عکس‌العمل مخالفین می‌توان سنجید؛ کسانی که دارنده یک موقعیت هستند؛ گاهی قدر و اندازه آن را نمی‌دانند.
حضرت امام در بسیاری مواقع اینگونه به نتایج تحلیلی می‌رسیدند، حتی یک بار به جمله کلیدی و مهم حضرت علی (ع) که «انظر علی ما قال ....» حاشیه زدند که این جمله درست است؛ اما گاهی انسان از «من قال» هم می‌تواند؛ به اهمیت و درستی یک موضع اعتماد کند.
اینکه از منافق تا برانداز و مزدور سعودی و آمریکا و غیره حتی دوستان نادان همه کار کرده‌اند و می‌کنند تا راهپیمایی اربعین شکل نگیرد یا از اهمیت آن کاسته شود؛ معلوم می‌شود که این راهپیمایی چه عظمتی در اثر گذاری سیاسی و مذهبی جهانی دارد.
یک اقدام خود جوش توده‌ای که حتی مراسم حج برنامه‌ریزی شده با امکانات مالی و سازماندهی بی‌بدیل را با کمترین هزینه و امکانات تحت‌الشعاع قرار داده است.
بر دولت و ملت و همه‌ی شیعیان جهان فرض است که راهپیمایی اربعین را پاس بدارند؛ و از آن برای تحکیم مبانی شیعه به مثابه بزرگترین مانع ستم تئوریزه شده امروز دنیا یعنی نظم نوین جهانی بهره‌برداری نمائیم.
یکی از بزرگترین ثمرات آیین‌ های حسینی خصوصا در چند سال اخیر راهپیمایی اربعین است، این بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشریت در همه‌ی دنیا مورد بی‌ مهری عدم انعکاس شایسته قرار می‌گیرد و در ایران هم، دست‌هایی برای تضعیف و تقلیل اثرگذاری آن فعالیت می‌کند.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: آن کسی که دلار ارزان قیمت در اختیار راهپیمایان می‌گذارد اگر نمی‌داند؛ غیرمستقیم باعث تضعیف اثرگذاری اربعین می‌شود؛ و اگر می‌داند؛ خائن.
آن کسی هم که آن را سوژه می‌کند و در برابر نبودن دارو و غیره قرار می‌دهد از قبل معلوم است که دنبال چه نکته ‌ای است.
از هفته ‌ها قبل برای ممانعت از این اخوت مذهبی که روز اربعین بین شیعیان ایران و عراق و همه دنیا متجلی می‌شود؛ برنامه‌ریزی می‌کنند. به مردم مشهد و زنان عفیف آن توهین می‌کنند و نسبت ناروا می‌دهند که برادران عراقی برای التذاذات جنسی به مشهد می ‌آیند. از آن طرف در خبرهای مجازی می‌نویسند؛ که در عراق مراکز فساد جنسی وجود دارد که بردگان جنسی آن زنان ایرانی هستند.
از طرفی، عده‌ای منافق و مزدور سعودی اعتراضات صنفی مردم بصره را به سوی کنسولگری ایران سوق می‌دهند و ده دوازده نفر به آتش زدن کنسولگری اقدام می‌کنند؛ تا پازل دشمنی صوری شیعیان عراقی و شیعیان ایران تکمیل و در راهپیمایی روز اربعین اثر منفی بگذارد.
قمه‌زنی بد است؟ بله خوب بیایید اهدای خون را در روز عاشورا باب کنید که این اقدام خدا پسندانه جانشین آن عمل حرام و اهانت ‌آمیز شود. از تحریفات عاشورا ناراحتید؟ مطهری باشید و تحریفات را بازگو کنید یا آن کلام مطهر را منتشر کنید. اینکه ما دعوای نذری و نوع مداحی و تحریف ‌ها و غیره را فقط نقد کنیم؛ بدون اینکه چیزی جایگزین آن بنماییم؛ شائبه تضعیف آیین ‌های حسینی به نفع دشمنان آن به وجود می‌آید.
در شماره جدید روزنامه ولایت، نامه اهالی کوچه محمدیه قزوین نیز منتشر شده که ضمن اعتراض به تبدیل این معبر به خیابان و ایجاد گذرگاهی برای عبور انواع خودروهای سبک و نیمه سنگین، خواستار توجه مسئولان استان به مصائب و مشکلات خود در پی این اقدام شدند.
تیتر اول این نشریه نیز به گزارشی از افزایش گرایش و شیوع انواع مواد مخدر صنعتی اختصاص یافته و در این مطلب به نقل از استاندار نوشته است: حضور اتباع خارجی و موقعیت کارگری، از جمله دلایل شیوع مصرف مواد مخدر در استان است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها نشريه روزنامه ولايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: بیش از ۴۰ راهپیمایی و اجتماع مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه در سطح استان کرمان برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین انجم شعاع صبح امروز در دیدار حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اعضا و مدیران مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فعالین مردمی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در سال گذشته تمام برنامه‌های ملی مذهبی در سطح استان به‌ویژه راهپیمایی‌ها باشکوه خاص برگزار شد و مردم با توجه به مشکلاتی که وجود داشت حضور حماسی داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 26 مراسم رسمی در کرمان برگزار شد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان محور این مراسم بوده است، گفت: بیش از 40 راهپیمایی و اجتماع مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه در سطح استان کرمان برگزار شد که آخرین آن جمعه گذشته بعد از نماز جمعه در حمایت از حمله کوبنده سپاه به اسرائیل در پاسخ حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، عنوان کرد: در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی مذهبی استان سایر نهادها نیز مشارکت داشتند و همکاری خوبی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرا شده با حضور باشکوه مردم خیلی خوب و باشکوه برگزار شده است، افزود: از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف در برنامه‌ها استفاده می‌شود و آنها هم استقبال می‌کنند که جای تقدیر دارد.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان که می‌توانند در برنامه‌های ملی و مذهبی نقش داشته باشند در اجرای برنامه‌ها استفاده می‌شود و عضو کمیته‌های تخصصی شورا هستند، گفت: برای هر برنامه‌ای که قرار است اجرا شود جلسات نقد و بررسی هم برگزار می‌شود و تمام تلاش خود را می‌گذاریم که برنامه‌ها بدون آسیب اجرایی شود و رضایت مردمی را داشته باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در خرداد ماه خبر داد و گفت: ستاد این مراسم تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • تصاویری از تجمع و راهپیمایی خودجوش مقابله با بی‌حجابی در پایتخت
  • (ویدئو) تجمع و راهپیمایی مقابله با بی‌حجابی در تهران
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی