Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:04:15 GMT

ساخت ابزار پوشیدنی برای رشد مجدد مو

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۹۸۹۰

ساخت ابزار پوشیدنی برای رشد مجدد مو

تهران-ایرنا- محققان انجمن شیمی آمریکا یک ابزار پوشیدنی جدید ساختند که موجب افزایش سرعت رشد مجدد مو می شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، پیش از این مطالعاتی انجام گرفته است که نشان می دهد تحریک پوست با استفاده از لیزر می تواند منجر به رشد مجدد مو شود، اما تجهیزات موردنیاز برای انجام این کار حجیم بوده و نیاز به انرژی زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون محققان یک ابزار پوشیدنی انعطاف پذیر ساختند که از یک مجموعه میکرو ال ای دی تشکیل شده است. این مجموعه که شامل 900 میکرو ال ای دی با نور قرمز است، روی یک تراشه با ابعادی کوچکتر از یک تمبر پستی با ضخامت 20 میکرومتر قرار گرفته است. توان مصرفی این ابزار تقریبا 1000 برابر کمتر از لیزرهای نوردرمانی است و انرژی آن موجب آسیب گرمایی به پوست انسان نمی شود.
محققان این ابزار را برای رشد مجدد مو روی پشت موش ها مورد آزمایش قرار دادند و مشخص شد رشد مجدد موهای موش هایی که روزانه 15 دقیقه و به مدت 20 روز با استفاده از این ابزار تحت درمان قرار می گیرند در مقایسه با سایر موش ها سریع تر است.
ریزش مو میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است و سالانه حدود 35 میلیون مرد و 21 میلیون زن در جهان دچار این عارضه می شوند. ریزش مو ممکن است در اثر وراثت، تغییرات هورمونی، ابتلا به بیماری ها، مصرف برخی از داروها و عواملی از این دست باشد
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Nano منتشر شده است.
علمی (6)**9259**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ميكرو ال اي دي ليزر فوليكول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • سامانه بارشی مجدد دوشنبه در اصفهان فعال می‌شود
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)