Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:11:43 GMT

ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۶۰۱۱۳

ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد

شرکت کامیون سازی سوئدی ولوو اعلام کرد به دلیل ناتوانی در دریافت پول قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرده است. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تحریم ها علیه ایران در 6 اوت توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او آمریکا را از معامله هسته‌ای با ایران بیرون کشید و شرکت‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند.

سخنگوی ولوو گفت که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

قبل از اعمال تحریم‌ها ولوو تصریح کرده بود که ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌هایش قانونی اجرایی کرده است. آمریکا بانک ها را تهدید کرده است اگر با شرکت‌های ایرانی داد و ستد کنند، واشنگتن آنها را از سیستم مالی آمریکا حذف می کند.

خروج کامیون

ولوو با سایپا دیزل کار می کرد که بخشی از دومین خودروساز بزرگ ایران کامیون های مقاوم شرکت سوئدی را با قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ می‌کرد.

پیش تر رئیس کامیونهای ولوو گفته بود انتظار دارد 5 هزار کامیون ولوو تا مارس 2019 در ایران مونتاز شود و سایپا دیزل شروع به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو کند.

اسکانیا، کامیون ساز سوئدی گفت که تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویلشان دهد. گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن هم فعالیت های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد