Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به منظور تثبیت کانون‌های بحرانی گرد و غبار با استفاده از فناوری‌های زیستی فراخوانی برای ایجاد پایلوت پژوهشی منتشر شد.

به گزارش ایسنا کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی فراخوانی اعلام کرد که برای اجرای مدل‌سازی، طراحی و ایجاد پایلوت پژوهشی با هدف ایده پردازی، ایده پروری، توسعه و بکارگیری فناوری‌های زیستی در تثبیت کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار، کلیه پیشنهادات و طرح‌ها را تا پایان سال 97 می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با هدف "تطبیق فناوری‌های معرفی شده برای شرایط محلی در شرایط مشابه خوزستان"، "مدیریت و هدایت پتانسیل‌های فناوری کشور" و "انجام تحقیقات در راستای توسعه فناوری‌های زیستی کشور" اجرایی خواهند شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، "فراهم کردن فرصت اشتغال و تولید اقتصادی با استفاده از منابع حاشیه‌ای"، "امکان‌سنجی برای ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت‌ها"، "بررسی سازگاری ارقام و گونه‌های جدید گیاهی و آبزی معرفی شده"، "آزمون راهکارها، فناوری‌ها و ایده‌های نوین مطرح شده" از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تثبیت ریزگرد ستاد آب و خشکسالی فناوري زيستي کانون گرد و غبار معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

کد خبر 6086087

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است