Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: 200 دانش آموز دهستان پترگان در شهرستان زیرکوه امروز با لباس محلی به مدرسه رفتند این لباس‌ها با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی تهیه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  خاورستان، مهدی هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی، اظهار کرد: یکی از حوزه های 5 گانه قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی حوزه تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به بررسی انجام شده در دهستان پترگان زیرکوه که زیر نظر قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی است برخی از روستاهای آن دارای مردمی عشایری است و اکثر دانش آموزان این منطقه با لباس محلی در مدرسه حضور پیدا می‌کردند.

 

جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی بیان کرد: برای تهیه لباس فرم مناسب مدرسه برای این دانش آموزان ارتباط با خیران گرفتیم و توانستیم برای دانش آموزان لباس فرم مدرسه آماده کنیم اما از سوی دانش آموزان استقبالی از لباس فرم تهیه شده نشد.

 

هنری عنوان کرد: مجدد رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش انجام دادیم و با یکی از خیران برای تأمین پارچه مخصوص لباس عشایری و خاص منطقه هماهنگ کردیم و خوشبختانه پارچه مخصوص لباس منطقه تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از تهیه پارچه با چند کارگاه خیاطی که در این روستاها با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی راه اندازی شده بود صحبت کرده و لباس مناسب محلی و عشایری خود منطقه برای دانش آموزان آماده شد.

 

 جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در فاز اول پیش بینی دوخت 100 دست لباس پسرانه و 100 دست لباس دخترانه در دستور کار قرار گرفت.

 

هنری بیان کرد: امروز توزیع لباس لباس فرم محلی در روستای همت آباد انجام شد و دانش آموزان با لباس محلی خودشان به صورت یک‌دست و فرم در مدرسه حاضر شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی دیگری نیز با آموزش و پرورش انجام شد که برای مربیان و معلمان این مدارس نیز لباس محلی خاص منطقه آماده شود و معلمان نیز بتوانند با لباس محلی مناسب در مدارس شرکت کنند.

جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: از دیگر اقداماتی که با همکاری آموزش و پروش در دهستان پترگان شهرستان زیرکوه انجام شد جابجایی برخی از معلمان این منطقه و حضور معلمان بومی از ابتدای سال تحصیلی جدید در این منطقه بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند